Yıl sonuna kadar Chennai’de 500 özel otobüs olacak | Chennai Haberleri

KanYo

Member
CHENNAI: Bu yılın sonuna kadar şehir sakinleri, adına çalışan 500 özel otobüse erişebilecek. Büyükşehir Ulaşım Şirketi (MTC) 23C (Besant Nagar-Ayanavaram), 12B (Vadapalani-Marina) ve 91 (Thiruvanmiyur-Tambaram) gibi popüler rotalar boyunca.
Sendikaların muhalefetine rağmen, MTC tarihinde ilk kez brüt maliyet sözleşmesini onayladı (GCC) otobüslerini devletin otobüs şoförleri, kondüktörleri veya depolardaki teknik personeli ile değil kendi personeli ile çalıştıracak özel işletmecileri kazanmak için model olun ve ihaleye çıkın. Taşıyıcı daha sonra taşıyıcıya kilometre başına ödeme yapar.

güzergahlar


Şehir güzergahlarına daha fazla otobüs eklemeyi amaçlayan bu model, Dünya Bankası ve Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası ile Asya Altyapı Yatırım bankası fonlarının dahil olduğu Chennai Sürdürülebilir Kent Hizmetleri Programı (C-SUSP) kapsamında uygulanıyor.
Şu anda MTC, günde 29,5 lakh yolcu için 3.400 otobüs çalıştırdığını iddia ediyor. C-SUSP, resmi belgelere göre bu yıl 500’ü şehir içi yollarda çalışacak olan GCC modeliyle 1.000 otobüs daha ekleyerek sayıyı 4.700’e çıkarmayı hedefliyor. Rotalar henüz kesinleşmemiş olsa da, MTC kaynakları bu yılın ilk aşamasında ekonomik rotaların (yüksek harita koleksiyonu) tercih edileceğini söyledi.
Yolcu yardım kuruluşları ve endüstri uzmanları hareketi memnuniyetle karşılarken, MTC sendikaları öfkelendi ve bu “özelleştirme” girişiminin rafa kaldırılmasını istiyor. Bazı MTC çalışanları, komşu eyaletlerdeki bu tür çabaların başarısız olduğunu iddia etti.
Bununla birlikte, ulaşım aktivisti S Rengachari “MTC’nin yeni otobüs tedarik etme girişimi yasal bir karmaşaya girdiğinden, bir alternatife ihtiyaç duymamızın tam zamanı” dedi.
Avadi’den yerel bir aktivist olan T. Sadagopan, Chennai’nin toplu taşıma sektöründeki tekelin son zamanlarda başarısız olduğunu ve hizmet kalitesinin ancak özel oyunculara izin verilirse artacağını söyledi.