YerdenYüksek
Member
Çatışmanın etkisi, COVID-19 salgını nedeniyle kaybedilen iki yıllık eğitimi ve ülkenin doğusundaki çocuklar için sekiz yıldan fazla süren savaşı şiddetlendiriyor.
UNICEF bu çağrıyı her yıl 24 Ocak’ta kutlanan Uluslararası Eğitim Günü’nde yaptı.
‘Duraklat düğmesi’ yok
okullar sunar önemli bir yapı ve güvenlik duygusu Ajansın Avrupa ve Orta Asya bölge müdürü Afshan Khan, çocuklara yönelik olduğunu söyledi. Öğrenmeyi kaçırmanın ömür boyu sürecek sonuçları olabileceği konusunda uyardı.
“Duraklat düğmesi yok. Tüm bir neslin geleceğini riske atmadan, çocukların eğitimini basitçe ertelemek ve diğer öncelikler ele alındığında ona geri dönmek bir seçenek değildir” dedi. Kağan.
Saldırılar eğitimi etkiliyor
Ukrayna’da binlerce okul, anaokulu ve diğer eğitim tesisleri, yoğun nüfuslu bölgeler de dahil olmak üzere savaşta patlayıcı silahların kullanılması nedeniyle hasar gördü veya yok edildi.
Aynı zamanda, birçok ebeveyn ve bakıcı, güvenliklerinden korkarak çocukları okula göndermekte tereddüt ediyor.
UNICEF, çocukları hem sınıflarda hem de güvenli kabul edilen ortamlarda ve çevrimiçi ya da topluluk temelli alternatifler yoluyla yeniden öğrenmeye döndürmek için hükümetle birlikte çalışıyor.
Yaklaşık iki milyon çocuğun çevrimiçi öğrenme fırsatlarına erişimi varken ve 1,3 milyon çocuk yüz yüze ve çevrimiçi öğrenim kombinasyonuna kaydolurken, elektrik ve diğer enerji altyapısına yönelik son saldırılar, eğitimi de etkileyen yaygın elektrik kesintilerine neden oldu.
Sonuç olarak, Ukrayna’daki neredeyse her çocuğun elektriğe sürdürülebilir erişimi yok, bu da sanal sınıflara katılmak bile devam eden bir zorluk olduğu anlamına geliyor.
Mülteci çocuklara bakmak
Ülkeden kaçan çocukların durumu da endişe verici. UNICEF’in bildirdiğine göre, tahminen üç Ukraynalı mülteci çocuktan ikisi şu anda ev sahibi ülkenin eğitim sistemlerine kayıtlı değil.
Bunu sağlayan faktörlerden bazıları arasında sınırlı eğitim kapasitesi yer alırken, birçok mülteci aile hızla evlerine dönmeyi umdukları için yerel okullara gitmek yerine çevrimiçi öğrenmeyi tercih ediyor.
UNICEF, çatışma bölgelerindeki çocuklara ve evlerinden edilenlere eğitimlerine devam etmelerine yardımcı olacak çözümler sağlamak için Ukrayna Hükümeti ve ev sahibi hükümetlerle birlikte çalışmaya devam edecek” dedi. Kağan.
Ukrayna ve ötesinde destek
UNICEF, Ukrayna’daki eğitim tesislerine ve diğer sivil altyapıya yönelik saldırılara son verilmesi ve çocukların çevrim dışı öğrenim materyallerine ve malzemelerine erişiminin sağlanması için daha fazla destek verilmesi çağrısında bulunuyor. Bu, öğrencilerin eğitimlerine devam etmelerini ve akranları ve öğretmenleri ile bağlantıda kalmalarını sağlar.
Ukrayna’nın kurtarma planı ve okulları ve anaokullarını yeniden inşa etme ve iyileştirme çabaları için de desteğe ihtiyaç var.
Mültecilere ev sahipliği yapan ülkelerde UNICEF, Ukraynalı mülteci çocukların özellikle erken çocukluk ve ilköğretim olmak üzere ulusal eğitim sistemlerine entegrasyonuna öncelik verilmesi çağrısında bulunuyor.
“İlgili makamların Düzenleyici ve idari engelleri belirlemek ve aşmak çocukların her düzeyde örgün eğitime erişimini engelleyen ve mülteci ailelere açık ve erişilebilir bilgiler sağlayan” dedi.
UNICEF, eğitim sistemine erişimin hemen garanti edilemediği durumlarda, ev sahibi ülkelerin özellikle ortaokul çağındaki çocuklar için “öğrenmeye giden birden çok yol” sağlamaları gerektiğini de sözlerine ekledi.
Barış ve kalkınma
Uluslararası Eğitim Günü 2018’de kuruldu ve eğitimin barış ve kalkınmayı desteklemedeki rolünü kutluyor.
Günün lider kuruluşu olan Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO), bu yılki sayısını Taliban’ın ardından temel eğitim haklarından mahrum bırakılan Afganistan’daki kadın ve kız çocuklarına adadı. Ağustos 2021’de satın alma.
Afgan kızlarının ortaokula gitmesi yasaklanırken, geçen ay açıklanan bir kararname ile genç kadınların üniversiteye gitmesi yasaklandı.