YerdenYüksek
Member
102 ülkeden verileri inceleyen araştırmaya göre, en yoksul hanelerin çocukları ulusal kamu eğitim fonlarından en az yararlananlar.
Şu anda, öğrencilerin en yoksul yüzde 20’si, eğitim için devlet fonunun yalnızca yüzde 16’sından yararlanırken, en zengin yüzde 28’inden yararlanıyor.
Düşük gelirli ülkelerde ise dağılım sırasıyla yüzde 11 ve yüzde 42’dir.
Dünya çocuklarını terk etmek
“Biz başarısız çocuklarız. UNICEF İcra Direktörü Catherine Russell, dünya çapında çok sayıda eğitim sisteminin en çok ihtiyacı olan çocuklara en az yatırımı yaptığını söyledi.
“En yoksul çocukların eğitimine yatırım yapmak en uygun maliyetli yol çocukların, toplumların ve ülkelerin geleceğini güvence altına almak. Gerçek ilerleme ancak her yerde, her çocuğa yatırım yaparsak gelebilir” diye ekledi.
Rapor – Adil finansmanla eğitimde dönüşüm – okul öncesi eğitimden yüksek öğretime kadar devlet harcamalarına bakar.
Küçük yatırım, büyük getiri
Kamusal eğitim kaynaklarının en yoksul beşte birlik öğrenci grubuna tahsis edilmesinde yalnızca yüzde birlik bir artış, potansiyel olarak 35 milyon ilkokul çağındaki çocuğu UNICEF’in “öğrenme yoksulluğu” olarak adlandırdığı durumdan kurtarabilir.
Dünyanın her yerinde eğitime yapılan devlet harcamaları varlıklı ailelerden gelen öğrencilere ulaşma olasılığı daha yüksektirhem düşük hem de orta gelirli ülkelerde uygulanabilir.
12 yaşında bir erkek çocuk, COVID-19 salgını sırasında kapatılan bir okulun boş sınıfında oturuyor.
Giderlerdeki delikler
boşluk en açık sözlü UNICEF, düşük gelirli ülkeler arasında Veriler, en varlıklı ailelerin çocuklarının, en yoksul öğrencilere göre altı kat daha fazla kamu eğitim fonundan yararlandığını gösterdi.
Fildişi Sahili ve Senegal gibi orta gelirli ülkelerde, en zengin öğrenciler, en fakir öğrencilere göre yaklaşık dört kat daha fazla kamu eğitim harcaması aldı.
Bu arada, harcama farkı yüksek gelirli ülkelerde daha az veya iki grup arasında 1,6’ya kadar daha fazla, Fransa ve Uruguay gibi ülkeler uçurumun en üst sıralarında yer alıyor.
Temelleri anlamamak
Rapora göre, yoksulluk içinde yaşayan çocukların okula erişim şansları daha düşük ve okulu bırakma olasılıkları daha yüksek. Ayrıca, kişi başına eğitim için çok daha fazla devlet harcaması alan daha yüksek eğitim seviyelerinde daha az temsil edilmektedirler.
Bu çocukların ayrıca, genellikle ayrıcalıklardan yoksun olan uzak ve kırsal alanlarda yaşama olasılığı daha yüksektir.
COVID-19 salgınından önce bile, dünyadaki eğitim sistemleri büyük ölçüde başarısız olan çocuklardedi UNICEF, okula giden ancak temel okuma ve matematik becerilerinden yoksun yüz milyonlarca öğrenciyle.
Bu, dünyadaki tüm 10 yaşındakilerin üçte ikisi basit bir hikayeyi okuyup anlayamamakBM ajansı son tahminlere atıfta bulunarak ekledi.
Daha adil finansman
Rapor, eğitim kaynaklarının her öğrenciye ulaşmasını sağlamak için acil eylem çağrısında bulundu.
Eğitim için öz kaynak yanlısı kamu finansmanının kilidinin açılması; temel öğrenim için kamu finansmanına öncelik verilmesi; kalkınma ve insani bağlamlarda eğitim yardımının adil bir şekilde tahsis edilmesini izlemek ve sağlamak ve yenilikçi öğretim yöntemlerine yatırım yapmak.
Şu anda, öğrencilerin en yoksul yüzde 20’si, eğitim için devlet fonunun yalnızca yüzde 16’sından yararlanırken, en zengin yüzde 28’inden yararlanıyor.
Düşük gelirli ülkelerde ise dağılım sırasıyla yüzde 11 ve yüzde 42’dir.
Dünya çocuklarını terk etmek
“Biz başarısız çocuklarız. UNICEF İcra Direktörü Catherine Russell, dünya çapında çok sayıda eğitim sisteminin en çok ihtiyacı olan çocuklara en az yatırımı yaptığını söyledi.
“En yoksul çocukların eğitimine yatırım yapmak en uygun maliyetli yol çocukların, toplumların ve ülkelerin geleceğini güvence altına almak. Gerçek ilerleme ancak her yerde, her çocuğa yatırım yaparsak gelebilir” diye ekledi.
Rapor – Adil finansmanla eğitimde dönüşüm – okul öncesi eğitimden yüksek öğretime kadar devlet harcamalarına bakar.
Küçük yatırım, büyük getiri
Kamusal eğitim kaynaklarının en yoksul beşte birlik öğrenci grubuna tahsis edilmesinde yalnızca yüzde birlik bir artış, potansiyel olarak 35 milyon ilkokul çağındaki çocuğu UNICEF’in “öğrenme yoksulluğu” olarak adlandırdığı durumdan kurtarabilir.
Dünyanın her yerinde eğitime yapılan devlet harcamaları varlıklı ailelerden gelen öğrencilere ulaşma olasılığı daha yüksektirhem düşük hem de orta gelirli ülkelerde uygulanabilir.
12 yaşında bir erkek çocuk, COVID-19 salgını sırasında kapatılan bir okulun boş sınıfında oturuyor.
Giderlerdeki delikler
boşluk en açık sözlü UNICEF, düşük gelirli ülkeler arasında Veriler, en varlıklı ailelerin çocuklarının, en yoksul öğrencilere göre altı kat daha fazla kamu eğitim fonundan yararlandığını gösterdi.
Fildişi Sahili ve Senegal gibi orta gelirli ülkelerde, en zengin öğrenciler, en fakir öğrencilere göre yaklaşık dört kat daha fazla kamu eğitim harcaması aldı.
Bu arada, harcama farkı yüksek gelirli ülkelerde daha az veya iki grup arasında 1,6’ya kadar daha fazla, Fransa ve Uruguay gibi ülkeler uçurumun en üst sıralarında yer alıyor.
Temelleri anlamamak
Rapora göre, yoksulluk içinde yaşayan çocukların okula erişim şansları daha düşük ve okulu bırakma olasılıkları daha yüksek. Ayrıca, kişi başına eğitim için çok daha fazla devlet harcaması alan daha yüksek eğitim seviyelerinde daha az temsil edilmektedirler.
Bu çocukların ayrıca, genellikle ayrıcalıklardan yoksun olan uzak ve kırsal alanlarda yaşama olasılığı daha yüksektir.
COVID-19 salgınından önce bile, dünyadaki eğitim sistemleri büyük ölçüde başarısız olan çocuklardedi UNICEF, okula giden ancak temel okuma ve matematik becerilerinden yoksun yüz milyonlarca öğrenciyle.
Bu, dünyadaki tüm 10 yaşındakilerin üçte ikisi basit bir hikayeyi okuyup anlayamamakBM ajansı son tahminlere atıfta bulunarak ekledi.
Daha adil finansman
Rapor, eğitim kaynaklarının her öğrenciye ulaşmasını sağlamak için acil eylem çağrısında bulundu.
Eğitim için öz kaynak yanlısı kamu finansmanının kilidinin açılması; temel öğrenim için kamu finansmanına öncelik verilmesi; kalkınma ve insani bağlamlarda eğitim yardımının adil bir şekilde tahsis edilmesini izlemek ve sağlamak ve yenilikçi öğretim yöntemlerine yatırım yapmak.