YerdenYüksek
Member
Cenevre’de konuşan Rebeca Grynspan, gelişmekte olan ve düşük gelirli ülkelerin elindeki borcun yüzde 70 ila 85’inin döviz cinsinden olduğunu söyledi.
Bu onları, tam da insanların hükümetlerinden finansal desteğe ihtiyaç duyduğu bir zamanda, hükümet harcamalarını vuran türden büyük kur şoklarına karşı oldukça savunmasız bıraktı.
Bayan Grynspan – 13’te konuşuyore UNCTAD Borç Yönetimi Konferansı – bu yıl şimdiye kadar en az 88 ülkenin para birimlerinin, küresel ekonomik stres zamanlarında pek çok kişi için tercih edilen rezerv para birimi olmaya devam eden güçlü ABD doları karşısında değer kaybettiğini gördüğünü açıkladı.
Ve bu ülkelerin 31’inde para birimleri yüzde 10’dan fazla değer kaybetti.
Toplam sağlık harcamalarına eşit borç
Bunun birçok Afrika ülkesi üzerinde son derece olumsuz bir etkisi oldu; burada UNCTAD başkanı, para birimindeki değer kayıplarının borç ödeme maliyetini “kıtanın halk sağlığı harcamalarına eşdeğer” artırdığını belirtti.
5-7 Aralık tarihleri arasında Cenevre’de ve çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek olan etkinlik, bir dizi küresel krizin birçok gelişmekte olan ülkeyi vatandaşların serpinti ile başa çıkmalarına yardımcı olmak için daha fazla borç almaya ittiği bir zamanda geliyor.
UNCTAD’a göre, 2019 ile 2021 arasında 100’den fazla gelişmekte olan ülkede GSYİH’nın yüzdesi olarak kamu borcu arttı. Çin hariç tutulduğunda bu artışın yaklaşık 2 trilyon dolar olduğu tahmin ediliyor.
“Bu, bir ülkenin kötü davranışı nedeniyle olmadı. Bu, birçok ülkeyi aynı anda vuran sistemik şoklar nedeniyle oldu” dedi Bayan Grynspan.
Faiz oranlarının yükselmesiyle borç krizi, özellikle eğitime, sağlığa, ekonomilerine ve iklim değişikliğine uyum sağlamaya yatırım yapması gereken gelişmekte olan ülkelerde kamu maliyesi üzerinde büyük bir baskı oluşturuyor.
Borç, 2030 Gündemi’ne ve dünyanın çok ihtiyaç duyduğu iklim geçişine ulaşılmasının önünde bir engel olamaz ve olmamalıdır” dedi.
UNCTAD, borçların yeniden yapılandırılması ve borçların hafifletilmesi için çok taraflı bir yasal çerçevenin oluşturulmasını savunmaktadır.
Böyle bir çerçeve, Ortak Çerçeve olarak bilinen 20 Büyük Ekonomi Grubu (G20) tarafından oluşturulan borç azaltma programına dayanarak, borç krizinin tüm alacaklıların katılımıyla zamanında ve düzenli bir şekilde çözülmesini kolaylaştırmak için gereklidir.
WFP Bolivya/Anani Chavez
Bolivya Chaco’nun Tentaguasu topluluğundan yerli bir Guarani kadın palmiye yapraklarıyla örgü örüyor, Aralık 2021. Bolivya dışişleri bakanı ülkeleri UNCTAD’ın borç reformu platformunu desteklemeye çağırdı.
Kısır borç döngüsü
Bolivya Devlet Başkanı Luis Acre, ülkenin maliye bakanı Marcelo Montenegro tarafından yayınlanan bir bildiride, “UNCTAD’ın uluslararası parasal ve mali yönetişim reformu çağrısını desteklemeliyiz.” dedi.
Karadağ, borçlular ve alacaklılar arasındaki borç yeniden yapılandırma müzakerelerine temel teşkil eden borç sürdürülebilirlik değerlendirmeleri de dahil olmak üzere uluslararası mali mimarinin temel yönlerinin gözden geçirilmesi çağrısında bulundu.
Borç yükü arttıkça, gelişmekte olan ülke hükümetleri kendilerini bir kısır döngü içinde buluyor, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine (SDG’ler) ulaşmak için yatırım yapamıyor ve ekonomilerini büyütüyor, bu da borçlarını ödemeyi daha da zorlaştırıyor.
Bir ülke temerrüde düşerse, borç yeniden yapılandırma koşulları genellikle ekonomik ve kalkınma konularına veya ödemelere ayak uydurmanın ne kadar sürdürülebilir olduğuna öncelik vermek yerine en iyi koşullar için rekabet eden alacaklı grupları tarafından belirlenir.
Sri Lanka Devlet Başkanı Ranil, “Bu sorunları adil bir şekilde çözmek için, borçlu ülkelerin büyümeye devam edebilmelerini ve mevcut ve gelecekteki borç yükümlülüklerini yerine getirirken aynı zamanda SDG’lere olan taahhütlerini yerine getirebilmelerini sağlayacak şekilde yapılmalıdır” dedi. Bir açıklamada. ülkenin Cenevre’deki daimi temsilcisi Büyükelçi Gothami Silva’dan bir açıklama.
Silva, “Buna çözüm bulmak için en iyi yerin Birleşmiş Milletler olduğuna inanıyorum” dedi.
İklim krizinden uzaklaşmak
UNCTAD, 2019’dan bu yana devlet borcundaki ortalama artışın faiz ödemelerine tam olarak yansıması halinde, hükümetlerin 2023 yılına kadar küresel borç stokuna ek 1,1 trilyon dolar ödeyeceğini tahmin ediyor.
Bir UNCTAD raporuna göre bu miktar, gelişmekte olan ülkelerde iklim uyumu ve hafifletme için gerekli olan tahmini yıllık 250 milyar dolarlık yatırımın yaklaşık dört katı.
Belize Maliye Bakanı Christopher Coye konferans öncesinde yaptığı açıklamada, “Anakronik küresel finansal mimari, karşılanabilir kalkınma ve iklim finansmanına zamanında erişimi engelliyor” dedi.
UNCTAD Borç Yönetimi Konferansı’nda konuşan Barbados Maliye Bakanı Ryan Staughn, dünyanın borç krizine “ülkelerin başlarını belaya sokmadan iklim krizine yanıt vermeye devam etmelerini sağlayacak” bir çözüm bulması gerektiğini söyledi.
Staughn, Başbakan Mia Amor Mottley adına yaptığı açıklamada, “Size bir okul veya poliklinik inşa etmek için borç almakla, tamamen farklı amaçları olan bir havaalanı veya liman inşa etmek için borç almak arasındaki farkı söylememe gerek yok” dedi. .
BM fotoğrafı/Ariana Lindquist
Barbados Başbakanı Mia Amor Mottley, BM Genel Merkezinde İstihdam ve Sosyal Koruma Küresel Hızlandırıcısının uygulanmasına ilişkin bir toplantıda konuşuyor. Bir UNCTAD konferans konuşmasında, borçların yeniden yapılandırılması düşünülürken dünyayı iklim krizini göz ardı etmemeye çağırdı.
Çok taraflı çözümler
UNCTAD, kapasite oluşturma, borç şeffaflığı ve borç krizi çözümü ve hafifletilmesi alanlarında çok taraflı çözümleri teşvik eder.
Kuruluş, en başarılı teknik yardım girişimlerinden biri olan Borç Yönetimi ve Mali Analiz Programı (DMFAS) aracılığıyla ülkeleri desteklemektedir.
UNCTAD’a göre girişim, ülkelere borç yönetimi ve politika oluşturma için güvenilir veriler üretme konusunda kanıtlanmış çözümler sağlıyor. DMFAS, kırk yılı aşkın bir süre önceki kuruluşundan bu yana, 75 ülkede 116 kurumu (çoğunlukla maliye bakanlıkları ve merkez bankaları) desteklemiştir.
Bir örnek, Ocak 2022’de G20 ortak çerçevesi kapsamında borçların yeniden yapılandırılmasını resmi olarak talep eden ilk ülke olan Çad’dır.
Borç şeffaflığı alanında, UNCTAD, gelişmekte olan ülkeler için kamuya açık bir borç verileri kaydının oluşturulmasını desteklemektedir.
Bu onları, tam da insanların hükümetlerinden finansal desteğe ihtiyaç duyduğu bir zamanda, hükümet harcamalarını vuran türden büyük kur şoklarına karşı oldukça savunmasız bıraktı.
Bayan Grynspan – 13’te konuşuyore UNCTAD Borç Yönetimi Konferansı – bu yıl şimdiye kadar en az 88 ülkenin para birimlerinin, küresel ekonomik stres zamanlarında pek çok kişi için tercih edilen rezerv para birimi olmaya devam eden güçlü ABD doları karşısında değer kaybettiğini gördüğünü açıkladı.
Ve bu ülkelerin 31’inde para birimleri yüzde 10’dan fazla değer kaybetti.
Toplam sağlık harcamalarına eşit borç
Bunun birçok Afrika ülkesi üzerinde son derece olumsuz bir etkisi oldu; burada UNCTAD başkanı, para birimindeki değer kayıplarının borç ödeme maliyetini “kıtanın halk sağlığı harcamalarına eşdeğer” artırdığını belirtti.
5-7 Aralık tarihleri arasında Cenevre’de ve çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek olan etkinlik, bir dizi küresel krizin birçok gelişmekte olan ülkeyi vatandaşların serpinti ile başa çıkmalarına yardımcı olmak için daha fazla borç almaya ittiği bir zamanda geliyor.
UNCTAD’a göre, 2019 ile 2021 arasında 100’den fazla gelişmekte olan ülkede GSYİH’nın yüzdesi olarak kamu borcu arttı. Çin hariç tutulduğunda bu artışın yaklaşık 2 trilyon dolar olduğu tahmin ediliyor.
“Bu, bir ülkenin kötü davranışı nedeniyle olmadı. Bu, birçok ülkeyi aynı anda vuran sistemik şoklar nedeniyle oldu” dedi Bayan Grynspan.
Faiz oranlarının yükselmesiyle borç krizi, özellikle eğitime, sağlığa, ekonomilerine ve iklim değişikliğine uyum sağlamaya yatırım yapması gereken gelişmekte olan ülkelerde kamu maliyesi üzerinde büyük bir baskı oluşturuyor.
Borç, 2030 Gündemi’ne ve dünyanın çok ihtiyaç duyduğu iklim geçişine ulaşılmasının önünde bir engel olamaz ve olmamalıdır” dedi.
UNCTAD, borçların yeniden yapılandırılması ve borçların hafifletilmesi için çok taraflı bir yasal çerçevenin oluşturulmasını savunmaktadır.
Böyle bir çerçeve, Ortak Çerçeve olarak bilinen 20 Büyük Ekonomi Grubu (G20) tarafından oluşturulan borç azaltma programına dayanarak, borç krizinin tüm alacaklıların katılımıyla zamanında ve düzenli bir şekilde çözülmesini kolaylaştırmak için gereklidir.
WFP Bolivya/Anani Chavez
Bolivya Chaco’nun Tentaguasu topluluğundan yerli bir Guarani kadın palmiye yapraklarıyla örgü örüyor, Aralık 2021. Bolivya dışişleri bakanı ülkeleri UNCTAD’ın borç reformu platformunu desteklemeye çağırdı.
Kısır borç döngüsü
Bolivya Devlet Başkanı Luis Acre, ülkenin maliye bakanı Marcelo Montenegro tarafından yayınlanan bir bildiride, “UNCTAD’ın uluslararası parasal ve mali yönetişim reformu çağrısını desteklemeliyiz.” dedi.
Karadağ, borçlular ve alacaklılar arasındaki borç yeniden yapılandırma müzakerelerine temel teşkil eden borç sürdürülebilirlik değerlendirmeleri de dahil olmak üzere uluslararası mali mimarinin temel yönlerinin gözden geçirilmesi çağrısında bulundu.
Borç yükü arttıkça, gelişmekte olan ülke hükümetleri kendilerini bir kısır döngü içinde buluyor, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine (SDG’ler) ulaşmak için yatırım yapamıyor ve ekonomilerini büyütüyor, bu da borçlarını ödemeyi daha da zorlaştırıyor.
Bir ülke temerrüde düşerse, borç yeniden yapılandırma koşulları genellikle ekonomik ve kalkınma konularına veya ödemelere ayak uydurmanın ne kadar sürdürülebilir olduğuna öncelik vermek yerine en iyi koşullar için rekabet eden alacaklı grupları tarafından belirlenir.
Sri Lanka Devlet Başkanı Ranil, “Bu sorunları adil bir şekilde çözmek için, borçlu ülkelerin büyümeye devam edebilmelerini ve mevcut ve gelecekteki borç yükümlülüklerini yerine getirirken aynı zamanda SDG’lere olan taahhütlerini yerine getirebilmelerini sağlayacak şekilde yapılmalıdır” dedi. Bir açıklamada. ülkenin Cenevre’deki daimi temsilcisi Büyükelçi Gothami Silva’dan bir açıklama.
Silva, “Buna çözüm bulmak için en iyi yerin Birleşmiş Milletler olduğuna inanıyorum” dedi.
İklim krizinden uzaklaşmak
UNCTAD, 2019’dan bu yana devlet borcundaki ortalama artışın faiz ödemelerine tam olarak yansıması halinde, hükümetlerin 2023 yılına kadar küresel borç stokuna ek 1,1 trilyon dolar ödeyeceğini tahmin ediyor.
Bir UNCTAD raporuna göre bu miktar, gelişmekte olan ülkelerde iklim uyumu ve hafifletme için gerekli olan tahmini yıllık 250 milyar dolarlık yatırımın yaklaşık dört katı.
Belize Maliye Bakanı Christopher Coye konferans öncesinde yaptığı açıklamada, “Anakronik küresel finansal mimari, karşılanabilir kalkınma ve iklim finansmanına zamanında erişimi engelliyor” dedi.
UNCTAD Borç Yönetimi Konferansı’nda konuşan Barbados Maliye Bakanı Ryan Staughn, dünyanın borç krizine “ülkelerin başlarını belaya sokmadan iklim krizine yanıt vermeye devam etmelerini sağlayacak” bir çözüm bulması gerektiğini söyledi.
Staughn, Başbakan Mia Amor Mottley adına yaptığı açıklamada, “Size bir okul veya poliklinik inşa etmek için borç almakla, tamamen farklı amaçları olan bir havaalanı veya liman inşa etmek için borç almak arasındaki farkı söylememe gerek yok” dedi. .
BM fotoğrafı/Ariana Lindquist
Barbados Başbakanı Mia Amor Mottley, BM Genel Merkezinde İstihdam ve Sosyal Koruma Küresel Hızlandırıcısının uygulanmasına ilişkin bir toplantıda konuşuyor. Bir UNCTAD konferans konuşmasında, borçların yeniden yapılandırılması düşünülürken dünyayı iklim krizini göz ardı etmemeye çağırdı.
Çok taraflı çözümler
UNCTAD, kapasite oluşturma, borç şeffaflığı ve borç krizi çözümü ve hafifletilmesi alanlarında çok taraflı çözümleri teşvik eder.
Kuruluş, en başarılı teknik yardım girişimlerinden biri olan Borç Yönetimi ve Mali Analiz Programı (DMFAS) aracılığıyla ülkeleri desteklemektedir.
UNCTAD’a göre girişim, ülkelere borç yönetimi ve politika oluşturma için güvenilir veriler üretme konusunda kanıtlanmış çözümler sağlıyor. DMFAS, kırk yılı aşkın bir süre önceki kuruluşundan bu yana, 75 ülkede 116 kurumu (çoğunlukla maliye bakanlıkları ve merkez bankaları) desteklemiştir.
Bir örnek, Ocak 2022’de G20 ortak çerçevesi kapsamında borçların yeniden yapılandırılmasını resmi olarak talep eden ilk ülke olan Çad’dır.
Borç şeffaflığı alanında, UNCTAD, gelişmekte olan ülkeler için kamuya açık bir borç verileri kaydının oluşturulmasını desteklemektedir.