CHENNAI: Devlet Karayolları Bakanı EV Velu, DMK hükümetinin Chennai-Salem sıfırdan koridor projesine karşı olmadığını ve tüm sorunları çözmek için yalnızca çiftçilerle istişarelerde bulunmak istediğini açıkça belirttiğinde bile, proje, Çin’den izin alınmaması nedeniyle belirsizliğini koruyor. eyalet hükümeti.
NHAI, Yüksek Mahkeme’nin projeye devam etme onayına rağmen sosyo-ekonomik veya çevresel etki değerlendirmeleri gerçekleştiremedi.
Rajya Sabha’da, Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari, çevresel endişeleri ve çiftçilerin şiddetli muhalefetini gerekçe göstererek, eyaletteki DMK hükümetinden 274 km’lik Chennai-Salem sıfırdan koridor projesini reddeden veya karşı çıkan herhangi bir resmi iletişim almayı reddetti. ve çiftlik işçileri. Çok katlı yol projesi, eski başbakan Edappadi K Palaniswami tarafından zorlandı.
Birlik Bakanı geçtiğimiz günlerde PMK lideri ve Rajya Sabha Milletvekili Anbumani Ramadoss’un bir sorusuna yanıt verdi. MDMK başkanına başka bir yanıtta VaikoBirlik Bakanı, Chennai-Salem Yeşil Alan Koridorunu, endüstriyel kümeler için altyapı bağlantı projelerinin entegre planlama ve uygulamasının bir parçası olan ve ekonomik merkezler ile ekonomik merkezlere gelişmiş bağlantının bir parçası olan 27 Erişim Kontrollü Sıfırdan Alan Karayolu ve Koridorundan biri olarak adlandırdı. Bu projeler, PM Gati-Shakti Ulusal Ana Planı kapsamındaki 353 düğümü ve 20 çok modlu lojistik parkı ve 29 liman, 85’ten fazla havaalanı ve 175 ana tren istasyonu gibi diğer ulaşım altyapısını birbirine bağlayacaktır.
Chennai-Salem Koridoru ve diğer dört koridor dışında kalan 22 proje, inşaattan ihaleye kadar çeşitli uygulama aşamalarındadır. “Projeyi rafa kaldırma gibi bir niyetimiz yok ve uyum değişikliklerini uygulamaya hazırız. NHAI birçok yerde halkın sesini onurlandırdı. Eyalet hükümetinin halka güvenmesi ve bizimle çalışması gerekiyor. İnsanları duymaya ihtiyacımız var,” dedi üst düzey bir NHAI yetkilisi.
Ağustos ayında Gadkari, projenin sona ermek üzere olduğunu söylemişti. Bharathmala Pariyojana 7.230 crore’a mal olan, eyalet hükümetinin uyum konusundaki görüşlerini bekliyordu. Eyalet hükümeti uyumla ilgili yorumlarını yaptıktan sonra proje devam edecektir. Bu arada, Perşembe günü Yeni Delhi’de Gadkari ile görüştükten sonra Velu gazetecilere, “Projeye karşı olan müttefiklerimiz var. Sadece Başbakan onlara danışarak politika kararı verecek.”
Eyalet hükümetinin, DMK hükümetinin projeye karşı olmadığını belirterek, çiftçilerin endişelerinin giderilmesi gerektiğine inandığını söyledi.
Velu’nun sözleri, projeden etkilenen çiftçilerde sert tepkilere neden olmuştu. “Seçimler sırasında DMK liderleri projeye şiddetle karşı çıktılar. Şimdi ittifak ortaklarının bakış açısına atıfta bulunuyorlar. Sakıncalı. Chennai-Salem Otoyoluna Karşı Hareket’ten K Vinayagam, protestolarımız yoğun olacak” dedi.
NHAI, Yüksek Mahkeme’nin projeye devam etme onayına rağmen sosyo-ekonomik veya çevresel etki değerlendirmeleri gerçekleştiremedi.
Rajya Sabha’da, Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari, çevresel endişeleri ve çiftçilerin şiddetli muhalefetini gerekçe göstererek, eyaletteki DMK hükümetinden 274 km’lik Chennai-Salem sıfırdan koridor projesini reddeden veya karşı çıkan herhangi bir resmi iletişim almayı reddetti. ve çiftlik işçileri. Çok katlı yol projesi, eski başbakan Edappadi K Palaniswami tarafından zorlandı.
Birlik Bakanı geçtiğimiz günlerde PMK lideri ve Rajya Sabha Milletvekili Anbumani Ramadoss’un bir sorusuna yanıt verdi. MDMK başkanına başka bir yanıtta VaikoBirlik Bakanı, Chennai-Salem Yeşil Alan Koridorunu, endüstriyel kümeler için altyapı bağlantı projelerinin entegre planlama ve uygulamasının bir parçası olan ve ekonomik merkezler ile ekonomik merkezlere gelişmiş bağlantının bir parçası olan 27 Erişim Kontrollü Sıfırdan Alan Karayolu ve Koridorundan biri olarak adlandırdı. Bu projeler, PM Gati-Shakti Ulusal Ana Planı kapsamındaki 353 düğümü ve 20 çok modlu lojistik parkı ve 29 liman, 85’ten fazla havaalanı ve 175 ana tren istasyonu gibi diğer ulaşım altyapısını birbirine bağlayacaktır.
Chennai-Salem Koridoru ve diğer dört koridor dışında kalan 22 proje, inşaattan ihaleye kadar çeşitli uygulama aşamalarındadır. “Projeyi rafa kaldırma gibi bir niyetimiz yok ve uyum değişikliklerini uygulamaya hazırız. NHAI birçok yerde halkın sesini onurlandırdı. Eyalet hükümetinin halka güvenmesi ve bizimle çalışması gerekiyor. İnsanları duymaya ihtiyacımız var,” dedi üst düzey bir NHAI yetkilisi.
Ağustos ayında Gadkari, projenin sona ermek üzere olduğunu söylemişti. Bharathmala Pariyojana 7.230 crore’a mal olan, eyalet hükümetinin uyum konusundaki görüşlerini bekliyordu. Eyalet hükümeti uyumla ilgili yorumlarını yaptıktan sonra proje devam edecektir. Bu arada, Perşembe günü Yeni Delhi’de Gadkari ile görüştükten sonra Velu gazetecilere, “Projeye karşı olan müttefiklerimiz var. Sadece Başbakan onlara danışarak politika kararı verecek.”
Eyalet hükümetinin, DMK hükümetinin projeye karşı olmadığını belirterek, çiftçilerin endişelerinin giderilmesi gerektiğine inandığını söyledi.
Velu’nun sözleri, projeden etkilenen çiftçilerde sert tepkilere neden olmuştu. “Seçimler sırasında DMK liderleri projeye şiddetle karşı çıktılar. Şimdi ittifak ortaklarının bakış açısına atıfta bulunuyorlar. Sakıncalı. Chennai-Salem Otoyoluna Karşı Hareket’ten K Vinayagam, protestolarımız yoğun olacak” dedi.