YerdenYüksek
Member
tıp hukuku
Tıbbi uygulama hatası şüphesi: Hastalar neler yapabilir?
Hastalar tıbbi bir hatanın kurbanı iseler, genellikle uzun mahkeme süreçlerine katlanmak zorunda kalırlar.
© Joaquin Corbalan / Getty Images
Techniker Krankenkasse’de sigortalı olan yaklaşık 6.000 kişi geçen yıl şüpheli bir tedavi hatası bildirdi. Hastalar, tıbbi hatanın sonuçlarından muzdarip olduklarını düşünürlerse ne yapabilirler?
Doktorlardan ameliyat veya başka bir tedavi gören herkes kendi semptomlarını hafifletmek ve sağlık durumlarını iyileştirmek ister. Ancak bazı tedavilerden sonra hastalar, yalnızca kendilerine yanlış davranıldığı değil, doktorun bir hata yaptığı hissine kapılırlar. 2022’de, poliçe sahiplerinin yaklaşık 6.000’i şüpheli tedavi hatalarını Techniker Krankenkasse’ye bildirdi. 2015’ten 2019’a sağlık sigortası fonu tarafından sigortalananlar arasında şüpheli tedavi hatalarında yüzde 76’lık bir artış kaydedildi. Korona pandemisinden bu yana neredeyse 6000 vaka seviyesinde kaldılar.
Techniker Krankenkasse, olumsuz eğilimin 2019’dan sonra devam etmemesini sevindirici buluyor. “Bu rakamların yalnızca arz durumunun bir göstergesi olabileceği bizim için açık çünkü araştırmalar bildirilmeyen vaka sayısının önemli olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda Techniker Krankenkasse Soltau’da tıp hukuku uzmanı olan Christian, “İnceleme sırasında bize bildirilen her üç tedavi hatasını yalnızca doğrulayabiliriz” dedi. Şüpheli vakaların çoğu cerrahi tedaviden sonra bildirilmektedir.
© Techniker Krankenkasse
Tıbbi uygulama hatası kurbanları genellikle uzun mahkeme işlemleriyle karşı karşıya kalır.
Hastalar, maruz kaldıkları sağlık sonuçlarından bir tıbbi tedavi hatasının sorumlu olduğunu kanıtlayabilmelidir. Soltau, “Ameliyat veya tedavi sırasındaki başarısızlıklar, kurbanlar için yalnızca bir sağlık felaketi değil, çoğu zaman işleri ve ekonomik geçim kaynakları da tehlikede” diyor. Bu tür muamele hatalarının kurbanları genellikle kendilerini yıllarca süren mahkeme işlemlerine hazırlamak zorunda kalırlar.
Çünkü: Doktorların sorumluluk sigortası, mağdurlara mahkeme dışında bir anlaşmaya varmaları için baskı uygulamak amacıyla bu taktiği kullanmak amacıyla genellikle mahkeme işlemlerini kasıtlı olarak uzatırdı. Ve böylece artık pahalı ve uzun süreçten geçmek zorunda değilsiniz. Ancak Techniker Krankenkasse’deki tıp hukuku uzmanına göre, bu tür anlaşmalardan etkilenenler “tembel tavizler” verme tehdidinde bulunuyor. Bu örnek, tedavi hataları mağdurlarının dayanma gücüne ihtiyaç duyduklarını açıkça ortaya koymaktadır: Techniker Krankenkasse’nin şu anda ele aldığı en eski vaka 2008 yılına aittir.
İngiltere’de hastanede skandal
Bir İngiliz kliniğinde tıbbi uygulama hatası nedeniyle yüzlerce bebek doğum sırasında öldü
04/01/2022
Tıbbi uygulama hatasından şüpheleniyorsanız nasıl devam edersiniz?
Ancak hastalar tıbbi bir hatanın kurbanı olduklarını düşünürlerse ne yapabilirler?
Hastalar bir hata yaptıkları için doktorlar tarafından zarar görmüşlerse, acı ve ıstırap için tazminat ve tazminat alma hakları olabilir. Ancak tüketici merkezi, hastaların hata sonucu zarar gördüklerini kendilerinin kanıtlaması gerektiğini bildiriyor. Bunu yapmak için hastalar, tedavi eden doktorların tüm tıbbi kayıtlarını toplamalıdır.
O halde kendi sağlık sigortanız doğru adres. Orada hastalar şüphelerini açıklayabilir ve sağlık sigortası şirketi, etkilenenlere nasıl devam etmeleri gerektiği ve bir tedavi hatasından şüphelenmeleri durumunda sağlık sigortalarının nasıl özel destek sunabileceği konusunda tavsiyelerde bulunur. Sağlık sigortası şirketi daha sonra vakayı tıbbi kayıtlara dayanarak değerlendirir.
Sağlık sigortası da bir tedavi hatası şüphesi görürse, yasal sağlık sigortası tıbbi servisten bir bilirkişi raporu talep edebilir. Böyle bir uzman görüşü, mahkeme duruşmasında profesyonel bir değerlendirme olarak kabul edildiğinden hastalar için önemlidir.
Sürecin sonunda sağlık sigortası şirketi, belgeler üzerinde yorum yapmak ve tedavi hatası şüphesini bildiren bir hastanın durumunu değerlendirmek zorundadır. Tüketici danışma merkezi, tıbbi servisten herhangi bir uzman görüşü talep edilmediği durumlarda bile hastaların her zaman yazılı bir belge konusunda ısrar etmesi gerektiğine dikkat çekiyor.
Eyalet tabip birliklerinde tahkim kurulları
Bir tedavi hatasının kurbanı olduğundan şüphelenen ancak mahkemeye gitmek istemeyen hastalar da devlet tabip birliklerine başvurabilir. Orada şüpheyi netleştirmeye yardımcı olması gereken tahkim kurulları ve uzman komisyonları var.
Tüketici danışma merkezi, tıbbi tedavide bir hatanın kurbanı olduğundan şüphelenen herkese, tıp hukuku alanında uzman bir avukattan tavsiye almasını tavsiye eder.
kaynaklar: İletişim teknisyeni Krakenkasse, tüketici merkezi
#Konular
Tıbbi uygulama hatası şüphesi: Hastalar neler yapabilir?
Hastalar tıbbi bir hatanın kurbanı iseler, genellikle uzun mahkeme süreçlerine katlanmak zorunda kalırlar.
© Joaquin Corbalan / Getty Images
Techniker Krankenkasse’de sigortalı olan yaklaşık 6.000 kişi geçen yıl şüpheli bir tedavi hatası bildirdi. Hastalar, tıbbi hatanın sonuçlarından muzdarip olduklarını düşünürlerse ne yapabilirler?
Doktorlardan ameliyat veya başka bir tedavi gören herkes kendi semptomlarını hafifletmek ve sağlık durumlarını iyileştirmek ister. Ancak bazı tedavilerden sonra hastalar, yalnızca kendilerine yanlış davranıldığı değil, doktorun bir hata yaptığı hissine kapılırlar. 2022’de, poliçe sahiplerinin yaklaşık 6.000’i şüpheli tedavi hatalarını Techniker Krankenkasse’ye bildirdi. 2015’ten 2019’a sağlık sigortası fonu tarafından sigortalananlar arasında şüpheli tedavi hatalarında yüzde 76’lık bir artış kaydedildi. Korona pandemisinden bu yana neredeyse 6000 vaka seviyesinde kaldılar.
Techniker Krankenkasse, olumsuz eğilimin 2019’dan sonra devam etmemesini sevindirici buluyor. “Bu rakamların yalnızca arz durumunun bir göstergesi olabileceği bizim için açık çünkü araştırmalar bildirilmeyen vaka sayısının önemli olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda Techniker Krankenkasse Soltau’da tıp hukuku uzmanı olan Christian, “İnceleme sırasında bize bildirilen her üç tedavi hatasını yalnızca doğrulayabiliriz” dedi. Şüpheli vakaların çoğu cerrahi tedaviden sonra bildirilmektedir.
© Techniker Krankenkasse
Tıbbi uygulama hatası kurbanları genellikle uzun mahkeme işlemleriyle karşı karşıya kalır.
Hastalar, maruz kaldıkları sağlık sonuçlarından bir tıbbi tedavi hatasının sorumlu olduğunu kanıtlayabilmelidir. Soltau, “Ameliyat veya tedavi sırasındaki başarısızlıklar, kurbanlar için yalnızca bir sağlık felaketi değil, çoğu zaman işleri ve ekonomik geçim kaynakları da tehlikede” diyor. Bu tür muamele hatalarının kurbanları genellikle kendilerini yıllarca süren mahkeme işlemlerine hazırlamak zorunda kalırlar.
Çünkü: Doktorların sorumluluk sigortası, mağdurlara mahkeme dışında bir anlaşmaya varmaları için baskı uygulamak amacıyla bu taktiği kullanmak amacıyla genellikle mahkeme işlemlerini kasıtlı olarak uzatırdı. Ve böylece artık pahalı ve uzun süreçten geçmek zorunda değilsiniz. Ancak Techniker Krankenkasse’deki tıp hukuku uzmanına göre, bu tür anlaşmalardan etkilenenler “tembel tavizler” verme tehdidinde bulunuyor. Bu örnek, tedavi hataları mağdurlarının dayanma gücüne ihtiyaç duyduklarını açıkça ortaya koymaktadır: Techniker Krankenkasse’nin şu anda ele aldığı en eski vaka 2008 yılına aittir.
İngiltere’de hastanede skandal
Bir İngiliz kliniğinde tıbbi uygulama hatası nedeniyle yüzlerce bebek doğum sırasında öldü
04/01/2022
Tıbbi uygulama hatasından şüpheleniyorsanız nasıl devam edersiniz?
Ancak hastalar tıbbi bir hatanın kurbanı olduklarını düşünürlerse ne yapabilirler?
Hastalar bir hata yaptıkları için doktorlar tarafından zarar görmüşlerse, acı ve ıstırap için tazminat ve tazminat alma hakları olabilir. Ancak tüketici merkezi, hastaların hata sonucu zarar gördüklerini kendilerinin kanıtlaması gerektiğini bildiriyor. Bunu yapmak için hastalar, tedavi eden doktorların tüm tıbbi kayıtlarını toplamalıdır.
O halde kendi sağlık sigortanız doğru adres. Orada hastalar şüphelerini açıklayabilir ve sağlık sigortası şirketi, etkilenenlere nasıl devam etmeleri gerektiği ve bir tedavi hatasından şüphelenmeleri durumunda sağlık sigortalarının nasıl özel destek sunabileceği konusunda tavsiyelerde bulunur. Sağlık sigortası şirketi daha sonra vakayı tıbbi kayıtlara dayanarak değerlendirir.
Sağlık sigortası da bir tedavi hatası şüphesi görürse, yasal sağlık sigortası tıbbi servisten bir bilirkişi raporu talep edebilir. Böyle bir uzman görüşü, mahkeme duruşmasında profesyonel bir değerlendirme olarak kabul edildiğinden hastalar için önemlidir.
Sürecin sonunda sağlık sigortası şirketi, belgeler üzerinde yorum yapmak ve tedavi hatası şüphesini bildiren bir hastanın durumunu değerlendirmek zorundadır. Tüketici danışma merkezi, tıbbi servisten herhangi bir uzman görüşü talep edilmediği durumlarda bile hastaların her zaman yazılı bir belge konusunda ısrar etmesi gerektiğine dikkat çekiyor.
Eyalet tabip birliklerinde tahkim kurulları
Bir tedavi hatasının kurbanı olduğundan şüphelenen ancak mahkemeye gitmek istemeyen hastalar da devlet tabip birliklerine başvurabilir. Orada şüpheyi netleştirmeye yardımcı olması gereken tahkim kurulları ve uzman komisyonları var.
Tüketici danışma merkezi, tıbbi tedavide bir hatanın kurbanı olduğundan şüphelenen herkese, tıp hukuku alanında uzman bir avukattan tavsiye almasını tavsiye eder.
kaynaklar: İletişim teknisyeni Krakenkasse, tüketici merkezi
#Konular