YerdenYüksek
Member
çalışmak
Patates kızartması isteği öğrenildi mi? Şekerlemeler beynimizi böyle değiştiriyor
Mmmm, tadı güzel! Yoksa sadece beynimiz mi bizi kandırıyor?
© getty görüntüleri
Tatlı ve yağlı yiyeceklere doyamamak bizim suçumuz mu? Yeni bir çalışma bunu gösteriyor. Buna göre beynimizi tüketim yoluyla eğitiyoruz.
Çikolata, cips ve patates kızartmasından uzak durmak neden bu kadar zor? Köln’deki Max Planck Metabolizma Araştırmaları Enstitüsü’nden bir ekip şimdi deneklerin beyin aktivitelerini kullanarak bunu araştırdı. Enstitü Çarşamba günü yaptığı açıklamada, çalışmanın yağlı ve tatlı yiyeceklerin ödül sistemini güçlü bir şekilde etkinleştirdiğini gösterdiğini söyledi. Beyin, bilinçaltında bu tür yiyecekleri tercih etmeyi öğrenir. Sonuçlar “Hücre Metabolizması” dergisinde yayınlandı.
Baş yazar Sharmili Edwin Thanarajah, “Batı diyeti olarak adlandırılan yüksek yağlı ve yüksek şekerli yiyeceklere olan eğilimimiz doğuştan olabilir veya fazla kilolu olmanın bir sonucu olarak gelişebilir. Ancak, beynin bu tercihi öğrendiğini düşünüyoruz” dedi. , çalışmanın ana hipotezini açıklayan.
tatlı baştan bölüm 1
İsviçre’de çikolata turu: Alp ülkesinin çikolata tarafını keşfedin
Tatlı isteği öğrenildi mi?
Bunu test etmek için, araştırmacılar bir grup normal kilolu deneğe normal diyetlerine ek olarak sekiz hafta boyunca günde iki kez yüksek yağlı, yüksek şekerli puding verdi. Diğer grup, aynı sayıda kalori içeren ancak daha az yağ ve şeker içeren bir puding aldı. Ekip, sekiz hafta öncesinde ve sırasında deneklerin beyin aktivitelerini ölçtü.
Ölçümler, yağ ve şeker açısından zengin olan pudingin, deneklerin sözde dopaminerjik sistemini özellikle güçlü bir şekilde aktive ettiğini gösterdi. Beynin bu bölgesi motivasyon ve ödülden sorumludur. Araştırma lideri Marc Tittgemeyer, “Beyin aktivitesi ölçümlerimiz, beynin patates kızartması ve benzerlerini tüketerek kendini yeniden yapılandırdığını gösterdi. Bilinçaltında ödüllendirici yiyecekleri tercih etmeyi öğrenir” dedi. Deneklerde kilo ve kan değerlerinde değişiklik saptanmadı.
“atıştırmalık”
Atıştırmalıklar, tatlılar ve fast food: nasıl “hayır” denir.
01/13/2021
Beyin yeni bağlantılar kurar
Araştırmacılar, öğrenilen tercihin çalışmadan sonra da devam edeceğini varsaymaktadır. Tittgemeyer, “Beyinde yeni bağlantılar kurulur ve bunlar tekrar o kadar çabuk bozulmaz.
Çalışma, diğerlerinin yanı sıra New Haven’daki (ABD) Yale Üniversitesi’nden araştırmacılarla işbirliği içinde gerçekleştirildi. Ekip, kısmen denek sayısının görece az olması nedeniyle, analizin yalnızca ilk belirtileri sağladığına, ancak kesinlik sağlamadığına dikkat çekiyor (57). Sonuç ayrıca zayıf veya fazla kilolu kişilerde farklı olabilir. Aynısı diğer atıştırmalık türleri ve farklı bir test süresi için de geçerlidir.
#Konular
Patates kızartması isteği öğrenildi mi? Şekerlemeler beynimizi böyle değiştiriyor
Mmmm, tadı güzel! Yoksa sadece beynimiz mi bizi kandırıyor?
© getty görüntüleri
Tatlı ve yağlı yiyeceklere doyamamak bizim suçumuz mu? Yeni bir çalışma bunu gösteriyor. Buna göre beynimizi tüketim yoluyla eğitiyoruz.
Çikolata, cips ve patates kızartmasından uzak durmak neden bu kadar zor? Köln’deki Max Planck Metabolizma Araştırmaları Enstitüsü’nden bir ekip şimdi deneklerin beyin aktivitelerini kullanarak bunu araştırdı. Enstitü Çarşamba günü yaptığı açıklamada, çalışmanın yağlı ve tatlı yiyeceklerin ödül sistemini güçlü bir şekilde etkinleştirdiğini gösterdiğini söyledi. Beyin, bilinçaltında bu tür yiyecekleri tercih etmeyi öğrenir. Sonuçlar “Hücre Metabolizması” dergisinde yayınlandı.
Baş yazar Sharmili Edwin Thanarajah, “Batı diyeti olarak adlandırılan yüksek yağlı ve yüksek şekerli yiyeceklere olan eğilimimiz doğuştan olabilir veya fazla kilolu olmanın bir sonucu olarak gelişebilir. Ancak, beynin bu tercihi öğrendiğini düşünüyoruz” dedi. , çalışmanın ana hipotezini açıklayan.
tatlı baştan bölüm 1
İsviçre’de çikolata turu: Alp ülkesinin çikolata tarafını keşfedin
Tatlı isteği öğrenildi mi?
Bunu test etmek için, araştırmacılar bir grup normal kilolu deneğe normal diyetlerine ek olarak sekiz hafta boyunca günde iki kez yüksek yağlı, yüksek şekerli puding verdi. Diğer grup, aynı sayıda kalori içeren ancak daha az yağ ve şeker içeren bir puding aldı. Ekip, sekiz hafta öncesinde ve sırasında deneklerin beyin aktivitelerini ölçtü.
Ölçümler, yağ ve şeker açısından zengin olan pudingin, deneklerin sözde dopaminerjik sistemini özellikle güçlü bir şekilde aktive ettiğini gösterdi. Beynin bu bölgesi motivasyon ve ödülden sorumludur. Araştırma lideri Marc Tittgemeyer, “Beyin aktivitesi ölçümlerimiz, beynin patates kızartması ve benzerlerini tüketerek kendini yeniden yapılandırdığını gösterdi. Bilinçaltında ödüllendirici yiyecekleri tercih etmeyi öğrenir” dedi. Deneklerde kilo ve kan değerlerinde değişiklik saptanmadı.
“atıştırmalık”
Atıştırmalıklar, tatlılar ve fast food: nasıl “hayır” denir.
01/13/2021
Beyin yeni bağlantılar kurar
Araştırmacılar, öğrenilen tercihin çalışmadan sonra da devam edeceğini varsaymaktadır. Tittgemeyer, “Beyinde yeni bağlantılar kurulur ve bunlar tekrar o kadar çabuk bozulmaz.
Çalışma, diğerlerinin yanı sıra New Haven’daki (ABD) Yale Üniversitesi’nden araştırmacılarla işbirliği içinde gerçekleştirildi. Ekip, kısmen denek sayısının görece az olması nedeniyle, analizin yalnızca ilk belirtileri sağladığına, ancak kesinlik sağlamadığına dikkat çekiyor (57). Sonuç ayrıca zayıf veya fazla kilolu kişilerde farklı olabilir. Aynısı diğer atıştırmalık türleri ve farklı bir test süresi için de geçerlidir.
#Konular