CHENNAI: Marina Beach’te iki hafta önce açılışı yapılan engelliler için ahşap rampa, Cuma günü erken saatlerde şiddetli dalgalar nedeniyle hasar gördü ve yerinden çıktı.
Belediye yetkilisi, 263 metrelik rampayı Brezilya kerestesi kullanarak 1,15 crore maliyetle inşa etti ve çamura saplandı. Sahil tarafında başlayan rampa yakındır. Vivekananda Evi denizden sadece 10 metre uzaklıkta sahile kadar uzanır.
Siklon karaya düşmeden önce şiddetli rüzgarlar mandous rampayı destekleyen sütunlara zarar verdi ve birkaç tahta kalası kökünden söktü.
Olaya tepki olarak, GCC Twitter’da, CRZ yönergelerine uymak için Olive Ridley kaplumbağalarının yuvalarını etkilemeyecek şekilde çevre dostu bir ahşap rampa inşa edildiği bildirildi.
“Böylesine ekstrem hava ve deniz koşullarında kalasların sökülmesi normal. İnşaat, kasırga gibi doğal afetlerden sonra kolaylıkla tamir edilebilecek şekilde planlandı.” şirket söz konusu.
Yetkililer, şirketin şimdi rampanın uzunluğunu yüksek gelgit noktasından 20 metre kısaltacağını söyledi. Bu durum engelliler için deniz manzarasının bozulmasına neden olabilir. Ancak yetkililer, plaj dostu tekerlekli sandalyelerin kendileri tarafından kullanılabileceğini söyledi.
Aktivistler, şehir yönetiminin, doğal afetlere karşı savunmasız olabileceğini bile bile, deniz hattına kadar olan yolu inşa etmeye nasıl devam ettiğini merak ettiler.
“Deniz sadece fiziksel olarak zarar vermekle kalmayıp aynı zamanda temelleri de yıkacağından ahşap yapıların uzun süre dayanması pek olası değildir. Sudan makul bir mesafe bırakmanız gerekir. Bazı geçici erişim tesisleri denize daha yakın hale getirilebilir. suların çekildiği yaz ayları” dedi bir çevreci Nityan ve Jayaram. “Bunu izlemek, öğrenmek ve daha iyi inşa etmek daha iyi” diye ekledi.
Rampanın kurulumundan sorumlu Komiser Yardımcısı (çalışıyor) MS Prasanth yorum yapmaktan kaçındı. Şehir şirketinin baş mühendisi S Rajendiran, yüklenicinin kusurlar için sorumluluk süresi içinde olduğunu ve bu nedenle rampanın masrafları yükleniciye ait olmak üzere tamamen onarılacağını söyledi. Rajendiran, “Şirket herhangi bir para harcamayacak. Ayrıca, rampa şu anda yüksek gelgit noktasından 10 metre uzaklıkta. 20 metre daha kısaltılacak.” dedi.
Bu arada Chennai Belediye Başkanı R. Priya, kasırga geçtikten sonra yolun eski haline getirileceğini söyledi.
Belediye yetkilisi, 263 metrelik rampayı Brezilya kerestesi kullanarak 1,15 crore maliyetle inşa etti ve çamura saplandı. Sahil tarafında başlayan rampa yakındır. Vivekananda Evi denizden sadece 10 metre uzaklıkta sahile kadar uzanır.
Siklon karaya düşmeden önce şiddetli rüzgarlar mandous rampayı destekleyen sütunlara zarar verdi ve birkaç tahta kalası kökünden söktü.
Olaya tepki olarak, GCC Twitter’da, CRZ yönergelerine uymak için Olive Ridley kaplumbağalarının yuvalarını etkilemeyecek şekilde çevre dostu bir ahşap rampa inşa edildiği bildirildi.
“Böylesine ekstrem hava ve deniz koşullarında kalasların sökülmesi normal. İnşaat, kasırga gibi doğal afetlerden sonra kolaylıkla tamir edilebilecek şekilde planlandı.” şirket söz konusu.
Yetkililer, şirketin şimdi rampanın uzunluğunu yüksek gelgit noktasından 20 metre kısaltacağını söyledi. Bu durum engelliler için deniz manzarasının bozulmasına neden olabilir. Ancak yetkililer, plaj dostu tekerlekli sandalyelerin kendileri tarafından kullanılabileceğini söyledi.
Aktivistler, şehir yönetiminin, doğal afetlere karşı savunmasız olabileceğini bile bile, deniz hattına kadar olan yolu inşa etmeye nasıl devam ettiğini merak ettiler.
“Deniz sadece fiziksel olarak zarar vermekle kalmayıp aynı zamanda temelleri de yıkacağından ahşap yapıların uzun süre dayanması pek olası değildir. Sudan makul bir mesafe bırakmanız gerekir. Bazı geçici erişim tesisleri denize daha yakın hale getirilebilir. suların çekildiği yaz ayları” dedi bir çevreci Nityan ve Jayaram. “Bunu izlemek, öğrenmek ve daha iyi inşa etmek daha iyi” diye ekledi.
Rampanın kurulumundan sorumlu Komiser Yardımcısı (çalışıyor) MS Prasanth yorum yapmaktan kaçındı. Şehir şirketinin baş mühendisi S Rajendiran, yüklenicinin kusurlar için sorumluluk süresi içinde olduğunu ve bu nedenle rampanın masrafları yükleniciye ait olmak üzere tamamen onarılacağını söyledi. Rajendiran, “Şirket herhangi bir para harcamayacak. Ayrıca, rampa şu anda yüksek gelgit noktasından 10 metre uzaklıkta. 20 metre daha kısaltılacak.” dedi.
Bu arada Chennai Belediye Başkanı R. Priya, kasırga geçtikten sonra yolun eski haline getirileceğini söyledi.