CHENNAI: TN’deki Sınıf III öğrencilerinin yaklaşık yarısı okuyamıyor Tamilce Ulusal Eğitim Araştırma ve Eğitim Konseyi (NCERT) Temel Öğrenme Çalışması (FLS) 2022’ye göre doğru ve yalnızca %20’si sınıf III düzeyinde Tamil metnini anlama konusunda minimum yeterliliğe sahipti.
Güney Hint dilleri arasında en düşük olanıdır, Telugu’da usta olanlar (%45) en üsttedir ve onu takip eder. Malayalam (%44) ve Kannada (%44).
Matematikte, TN öğrencilerinin yalnızca %23’ü, sayıları belirleme ve okuma, toplama ve çıkarma, daha büyük sayıları ve takvimde gün, tarih ve ay belirleme gibi asgari yeterliliğe sahipti. En az %52’si takvimde günü, tarihi ve ayı belirleyememiştir. Buna karşılık, diğer Güney eyaletlerinden gelen III. Sınıf öğrencilerinin %40’ından fazlasının sayılar konusunda asgari düzeyde yeterliliği vardır.
Uzmanlar, düşük performansın ana nedenleri olarak pandemi, ilkokul öğretmenlerinin eksikliği ve öğretme ve öğrenme faaliyetlerinde denetim eksikliğini gösteriyor. “Harfleri ve kelimeleri okumak temel düzeyde bir problem olmaya devam ediyor. İnşallah. Ennum EzhuthumBir eğitim departmanı yetkilisi, okuma yazma ve aritmetik misyonu bu sorunu çözecek mi? getirmek.
FLS, III. Sınıf öğrencilerinin temel okuma ve yazma becerilerini değerlendirmek için Mart 2022’de ülke çapında düzenlendi. Taranan 86.000 öğrenciden 336 okuldan 2.937’si Uygulamalı Bilimler’den geliyor. BEd ve DTEd öğrencileri okulları ziyaret ettiler ve öğrencilerle bire bir görüştüler ve onları çeşitli parametreler üzerinde değerlendirdiler.
İngilizcede, TN öğrencilerinin %29’u bir dakikada 35’ten fazla kelime okuyabiliyordu, ancak %43’ü temel bilgi ve becerilerden yoksundu, dakikada sadece 0 ila 14 kelime okuyabiliyordu ve en temel sınıf düzeyindeki görevleri tamamlayamıyordu. rapor dedi. Ulusal düzeyde, yalnızca %17’si temel bilgi ve becerilerden yoksunken, %54’ü asgari düzeyde İngilizceye hakimdi.
Uzmanlar, TN hükümetinin ilkokullarda yazmadan önce okumayı tanıtmasını istiyor. “…Okumaya da bildikleri kelimelerle başlanmalı ve bu çocukların anlama ve okuma becerilerini geliştirecektir” dedi. Aruna RatnamUNICEF’te eski eğitim uzmanı.
Güney Hint dilleri arasında en düşük olanıdır, Telugu’da usta olanlar (%45) en üsttedir ve onu takip eder. Malayalam (%44) ve Kannada (%44).
Matematikte, TN öğrencilerinin yalnızca %23’ü, sayıları belirleme ve okuma, toplama ve çıkarma, daha büyük sayıları ve takvimde gün, tarih ve ay belirleme gibi asgari yeterliliğe sahipti. En az %52’si takvimde günü, tarihi ve ayı belirleyememiştir. Buna karşılık, diğer Güney eyaletlerinden gelen III. Sınıf öğrencilerinin %40’ından fazlasının sayılar konusunda asgari düzeyde yeterliliği vardır.
Uzmanlar, düşük performansın ana nedenleri olarak pandemi, ilkokul öğretmenlerinin eksikliği ve öğretme ve öğrenme faaliyetlerinde denetim eksikliğini gösteriyor. “Harfleri ve kelimeleri okumak temel düzeyde bir problem olmaya devam ediyor. İnşallah. Ennum EzhuthumBir eğitim departmanı yetkilisi, okuma yazma ve aritmetik misyonu bu sorunu çözecek mi? getirmek.
FLS, III. Sınıf öğrencilerinin temel okuma ve yazma becerilerini değerlendirmek için Mart 2022’de ülke çapında düzenlendi. Taranan 86.000 öğrenciden 336 okuldan 2.937’si Uygulamalı Bilimler’den geliyor. BEd ve DTEd öğrencileri okulları ziyaret ettiler ve öğrencilerle bire bir görüştüler ve onları çeşitli parametreler üzerinde değerlendirdiler.
İngilizcede, TN öğrencilerinin %29’u bir dakikada 35’ten fazla kelime okuyabiliyordu, ancak %43’ü temel bilgi ve becerilerden yoksundu, dakikada sadece 0 ila 14 kelime okuyabiliyordu ve en temel sınıf düzeyindeki görevleri tamamlayamıyordu. rapor dedi. Ulusal düzeyde, yalnızca %17’si temel bilgi ve becerilerden yoksunken, %54’ü asgari düzeyde İngilizceye hakimdi.
Uzmanlar, TN hükümetinin ilkokullarda yazmadan önce okumayı tanıtmasını istiyor. “…Okumaya da bildikleri kelimelerle başlanmalı ve bu çocukların anlama ve okuma becerilerini geliştirecektir” dedi. Aruna RatnamUNICEF’te eski eğitim uzmanı.