Tamil Nadu bisiklet taksilerini düzenleyecek, seyahat masrafları artabilir | Chennai Haberleri

CHENNAI: Madras Yüksek Mahkemesi’nin pedicab’ların işleyişini düzenleme emri vermesinden yaklaşık üç yıl sonra, TN Ulaştırma Departmanı yakında Toplayıcılar için Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanlığı (MoRTH) yönergelerine uygun düzenlemeler yayınlayacak.
Onaylandıktan sonra toplayıcılar, ehliyet almak için 6 ila 10 lakh ödemek zorunda kalacak ve sürücüleri işe almak ve eğitmek için her yıl önemli miktarda para harcamak zorunda kalacak. Ulaştırma yetkilileri, kurallar yürürlüğe girdikten sonra, gıda ve diğer malzemeleri taşımak için kullanılanlar da dahil olmak üzere ticari amaçlarla kullanılan iki tekerlekli araçlara sarı plakalar takılacağını söylüyor.

Yakalama (9)


MoRTH yönergeleri ayrıca yolcu güvenliğini artırmak için bir dizi reform önermektedir. Güvenlik açısından, pedicabların düzenlenmesi gerektiğine dair hiçbir soru yoktur. Ancak şirketler, araç izinleri veya toplayıcı lisansları için harcanan ekstra tutarı müşterilere aktarmaya çalışabileceklerinden, geliştirilmiş güvenliğin bir bedeli olacaktır. KP SubramanianAnna Üniversitesi’nde emekli ulaşım mühendisliği profesörü.
Örneğin, pedicabların yasal olduğu ve toplayıcıların izin ücreti ödediği birkaç eyaletten biri olan Goa’da, kullanıcılar ilk kilometre için 20 avro ve kat edilen her ek kilometre için 10 avro ödüyor. Pedicabların düzenlenmediği ve ruhsat ücretinin alınmadığı TN’de, çoğu şirket ilk 5 km için 7 € ve km başına ücret 12 €’dur.
TN’de pedicab’lar ve hatta kapıya teslimat ücretleri de düzenlemeler yürürlüğe girdikten sonra daha pahalı hale gelebilir. “Şimdi, eyalet hükümetinin, son zamanlarda maksimum sayıda yolcu tarafından kullanıldıkları için, toplayıcılar tarafından konuşlandırılan her tür araç, özellikle iki tekerlekli araçlar için adım atma ve oranları belirleme zamanı.
Bu aynı zamanda özel araç sahipliğini azaltmanın bir yolu” diyor Subramanian. MoRTH yönergeleri, taban oranı ve en yüksek fiyatları sınırlamaya çalışırken, eyaletlerin son bir çağrıya cevap vermesine izin veriyor. TN’nin ulaşım departmanı taban oran olarak muhtemelen `25-`30 ayarlayacaktır, ancak hükümetin onayına tabidir.
Mansur Ali HanGıda dağıtım toplayıcıları için araç kiralayan özel bir şirketin CEO’su , çoğu şirketin başlangıçta müşterilere ekstra maliyeti yansıtmayacağını ve bunu tek seferlik bir yatırım olarak görebileceğini söyledi. Ancak düzenlemeler, halk için kaçınılmaz bir son mil bağlantı seçeneği haline geldiklerinden pedicab’ları ve ticari iki tekerlekli araçları düzene koymaya yardımcı olacak.
Bununla birlikte, bazı düzenli pedicab kullanıcıları ekstra maliyeti önemsemediklerini söylüyor. “Toplayıcılar, iki tekerlekli araçların ücretlerini yolculuk başına 20 ila 30 avro artırsa bile, bu, iki ila üç kat daha pahalı olan arabalara veya taksilere kıyasla daha ucuz bir seçenek olacaktır. Güvenlik özellikleri iyileştirildiğinde, daha fazla kadın pedicab alacak” dedi. B. Archana Choolaimedu’dan.