YerdenYüksek
Member
Sağlık sigortası şirketleri
Özel hastalara ayrıcalıklı muamele yakında sona erecek mi?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Yasal sağlık sigortasına sahip biri olarak, bir uzmandan randevu almak için çoğu zaman uzun süre beklersiniz. Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Fonları Birliği bunu değiştirmek istiyor. Sağlık Bakanı Lauterbach da eyleme geçilmesi gerektiğini düşünüyor.
Tıbbi randevuların ayarlanması konusunda adalet yoktur. Yasal sağlık sigortası şirketlerinin çatı birliği bu durumdan şikayetçi. Özel sigortası olanlara, yasal sağlık sigortası olanlara göre ayrıcalıklı muamele sunulacak. Uzman randevularında birkaç haftalık farklılıklar vardır.
GKV başkan yardımcısı Stefanie Stoff-Ahnis, Almanya yazı işleri ağına (Haberler) şunları söyledi: “Gerçekten eşit muamele görmek istiyorsanız, randevu alırken artık birinin yasal veya özel sigortalı olup olmadığını sormayacağınızdan emin olmalısınız” ).
“Bir rezervasyon portalına gidip yasal sağlık sigortası olan biri olarak uzman randevusu ararsanız, size 6 hafta içinde, hatta daha sonra bir randevu teklif edilir. Ancak 'özel hasta'ya tıklarsanız bu ertesi gün gerçekleşir. “
19 Kasım 2024, 15:16
Sağlık sigortası
Özel sağlık sigortasında maliyet şoku: Nasıl geçiş yapılır?
Gereksinim: Sağlık sigortası şirketleriyle randevular gerekli tıbbi kit esas alınarak yapılmalıdır.
Stoff-Ahnis, Almanya'daki insanların yüzde 90'ının yasal sigortalı olduğunu söyledi. Randevu alırken yasal sağlık sigortası olanların özel hastalara göre ayrımcılığa uğramasına artık tolerans gösterilmeyecek.
“Gelecekte randevu alırken, kişinin yasal sağlık sigortasına mı yoksa özel sağlık sigortasına mı sahip olduğuyla değil, yüzde 100 tıbbi gereklilikle ilgili olması fazlasıyla haklı.”
Ayrıca tüm tıbbi muayenehanelerin randevu alması yönünde yasal zorunluluk getirilmesinin yanı sıra, ücretsiz randevuların yasal sağlık sigorta şirketlerinin ve yasal sağlık sigortası birliklerinin erişebileceği çevrimiçi bir portal üzerinden günlük olarak sunulması çağrısında bulundu.
Alman Hasta Koruma Vakfı yönetim kurulu Eugen Brysch de yasal değişiklik çağrısında bulundu.
“Uzman ve aile hekimi randevularının tahsis sistemi şeffaf değil. Yardım isteyenlere sağlık sigortası şirketlerinden de destek alamıyorlar” dedi Brysch, DPA haber ajansına. Tıbbi bakım süreleri ve tahsis uygulamalarının gözden geçirilmesi gecikmiştir. Brysch, yasal sağlık sigortası hekimleri birliklerinin bu durumdan “yasal olarak sorumlu” tutulmasını talep etti
Karl Lauterbach “iki sınıflı tıbbın” sona ermesini istiyor
Aslında satın alma uygulamalarını denetleme görevi olan federal eyaletler, durumu düzeltmek için hiçbir şey yapmıyor. Brysch'e göre gelecekteki federal hükümet her iki yılda bir randevu planlama uygulamalarına ilişkin bir rapor sunmalıdır. “Şeffaflık ayrımcılığı sona erdirir” diye açıkladı.
Federal Sağlık Bakanı Karl Lauterbach, X'e ilişkin uygulamalarda atama dağılımının adaletsiz olduğunu söyledi.
“Özel sigortası olanların, yasal sağlık sigortası olanlara göre daha hızlı ve daha iyi hizmet alması kıskançlık konusu değil. Kime ilk önce davranılacağına para karar veriyorsa bu kesinlikle adaletsizliktir” diye yazdı SPD'li siyasetçi.
Başka bir gönderisinde “iki sınıflı tıbbın tabu konusunun” nihayet ele alınması gerektiğini yazdı.
Bu noktada editör ekibimiz Twitter / X'ten içerik entegre etti.
Gizlilik ayarlarınız nedeniyle bu içerik gizliliğinizi korumak amacıyla yüklenmedi.
Bu içeriği bir kez göster
Tagesspiegel'e şunları söyledi: “Yasal sağlık sigortası olan hastaların muayenehanelerde ve hastanelerde daha uzun bekleme süreleri artık kabul edilemez. Bu ayrımcılığın bir an önce sona ermesi gerekiyor. Yasal sağlık sigortası olan herkesin, özel sigortası olan biri kadar hızlı tedavi görmesi gerekiyor.”
Lauterbach, Birlik ve FDP'ye “tüm sigortalılara eşit muamele edilmesini engelleyen ablukadan nihayet vazgeçmeleri” çağrısında bulundu.
AFP · DPA
rw
Özel hastalara ayrıcalıklı muamele yakında sona erecek mi?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Yasal sağlık sigortasına sahip biri olarak, bir uzmandan randevu almak için çoğu zaman uzun süre beklersiniz. Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Fonları Birliği bunu değiştirmek istiyor. Sağlık Bakanı Lauterbach da eyleme geçilmesi gerektiğini düşünüyor.
Tıbbi randevuların ayarlanması konusunda adalet yoktur. Yasal sağlık sigortası şirketlerinin çatı birliği bu durumdan şikayetçi. Özel sigortası olanlara, yasal sağlık sigortası olanlara göre ayrıcalıklı muamele sunulacak. Uzman randevularında birkaç haftalık farklılıklar vardır.
GKV başkan yardımcısı Stefanie Stoff-Ahnis, Almanya yazı işleri ağına (Haberler) şunları söyledi: “Gerçekten eşit muamele görmek istiyorsanız, randevu alırken artık birinin yasal veya özel sigortalı olup olmadığını sormayacağınızdan emin olmalısınız” ).
“Bir rezervasyon portalına gidip yasal sağlık sigortası olan biri olarak uzman randevusu ararsanız, size 6 hafta içinde, hatta daha sonra bir randevu teklif edilir. Ancak 'özel hasta'ya tıklarsanız bu ertesi gün gerçekleşir. “
19 Kasım 2024, 15:16
Sağlık sigortası
Özel sağlık sigortasında maliyet şoku: Nasıl geçiş yapılır?
Gereksinim: Sağlık sigortası şirketleriyle randevular gerekli tıbbi kit esas alınarak yapılmalıdır.
Stoff-Ahnis, Almanya'daki insanların yüzde 90'ının yasal sigortalı olduğunu söyledi. Randevu alırken yasal sağlık sigortası olanların özel hastalara göre ayrımcılığa uğramasına artık tolerans gösterilmeyecek.
“Gelecekte randevu alırken, kişinin yasal sağlık sigortasına mı yoksa özel sağlık sigortasına mı sahip olduğuyla değil, yüzde 100 tıbbi gereklilikle ilgili olması fazlasıyla haklı.”
Ayrıca tüm tıbbi muayenehanelerin randevu alması yönünde yasal zorunluluk getirilmesinin yanı sıra, ücretsiz randevuların yasal sağlık sigorta şirketlerinin ve yasal sağlık sigortası birliklerinin erişebileceği çevrimiçi bir portal üzerinden günlük olarak sunulması çağrısında bulundu.
Alman Hasta Koruma Vakfı yönetim kurulu Eugen Brysch de yasal değişiklik çağrısında bulundu.
“Uzman ve aile hekimi randevularının tahsis sistemi şeffaf değil. Yardım isteyenlere sağlık sigortası şirketlerinden de destek alamıyorlar” dedi Brysch, DPA haber ajansına. Tıbbi bakım süreleri ve tahsis uygulamalarının gözden geçirilmesi gecikmiştir. Brysch, yasal sağlık sigortası hekimleri birliklerinin bu durumdan “yasal olarak sorumlu” tutulmasını talep etti
Karl Lauterbach “iki sınıflı tıbbın” sona ermesini istiyor
Aslında satın alma uygulamalarını denetleme görevi olan federal eyaletler, durumu düzeltmek için hiçbir şey yapmıyor. Brysch'e göre gelecekteki federal hükümet her iki yılda bir randevu planlama uygulamalarına ilişkin bir rapor sunmalıdır. “Şeffaflık ayrımcılığı sona erdirir” diye açıkladı.
Federal Sağlık Bakanı Karl Lauterbach, X'e ilişkin uygulamalarda atama dağılımının adaletsiz olduğunu söyledi.
“Özel sigortası olanların, yasal sağlık sigortası olanlara göre daha hızlı ve daha iyi hizmet alması kıskançlık konusu değil. Kime ilk önce davranılacağına para karar veriyorsa bu kesinlikle adaletsizliktir” diye yazdı SPD'li siyasetçi.
Başka bir gönderisinde “iki sınıflı tıbbın tabu konusunun” nihayet ele alınması gerektiğini yazdı.
Seçim kampanyası aynı zamanda sosyal konulara da odaklanmalıdır. Buna, ikinci sınıf hasta olarak yasal sağlık sigortasına sahip olanlara karşı süregelen ayrımcılık da dahildir. Nihayet tabu olan iki sınıflı tıp konusunu ele almamız gerekiyor. https://t.co/U18HDBvI4S
— Prof. Karl Lauterbach (@Karl_Lauterbach) 26 Aralık 2024
Bu noktada editör ekibimiz Twitter / X'ten içerik entegre etti.
Gizlilik ayarlarınız nedeniyle bu içerik gizliliğinizi korumak amacıyla yüklenmedi.
Bu içeriği bir kez göster
Tagesspiegel'e şunları söyledi: “Yasal sağlık sigortası olan hastaların muayenehanelerde ve hastanelerde daha uzun bekleme süreleri artık kabul edilemez. Bu ayrımcılığın bir an önce sona ermesi gerekiyor. Yasal sağlık sigortası olan herkesin, özel sigortası olan biri kadar hızlı tedavi görmesi gerekiyor.”
Lauterbach, Birlik ve FDP'ye “tüm sigortalılara eşit muamele edilmesini engelleyen ablukadan nihayet vazgeçmeleri” çağrısında bulundu.
AFP · DPA
rw