“Riskler ve yan etkiler hakkında…”: ilaç bilgileri değiştirilecek

“Eşitlik politikası yönleri”
“…ve doktorunuza veya eczacınıza danışın.”: Bilinen reklam bilgileri değiştiriliyor





Frankfurt am Main’deki bir eczanenin ilaç deposu

© Andreas Arnold/ / Picture Alliance


“Riskler ve yan etkiler hakkında bilgi almak için kullanma talimatını okuyun ve doktorunuza veya eczacınıza danışın.” Hemen hemen herkes uykusundaki ilaç reklamlarından bu cümleyi okuyabilir. Yıl sonunda değiştirilecek. Arkasında yatan budur.





Bu cümle onlarca yıldır her ilaç reklamının bir parçası olmuştur ve uzun zamandan beri evde kullanılan bir kelime haline gelmiştir: “Riskler ve yan etkiler için prospektüsü okuyun ve doktorunuza veya eczacınıza danışın.” 27 Aralık’tan itibaren reklam afişi değişeceği için reklam verenlerin ve tüketicilerin buna alışması gerekecek.


Geçen Haziran ayında Federal Meclis, ilaç reklamlarının uzman çevrelerin dışına çıkarılmasını öngören İlaç Reklamcılığı Yasasını değiştirmeye karar verdi. Gelecekte not şöyle olacaktır: “Riskler ve yan etkiler hakkında bilgi almak için kullanma talimatını okuyun ve doktorunuza danışın. Eczane.


Eşitlik politikasıyla motive edilen ilaç reklamcılığında yeni referans




Geçiş döneminde ilk ilaç firmaları da reklamlarını buna göre uyarlamaya başladı bile. Yasama sürecinde yeni ifadeye çeşitli çevrelerden eleştiriler geldi. Örneğin Federal İlaç Endüstrisi Birliği, yeni cümle yapısını “hantal” olarak değerlendirdi.

Diana Helfrich

röportaj

Yeni sütun “Eczacı”
Eczacı Diana Helfrich bilinen ve yeni ilaçlar hakkında ipuçları veriyor ve en büyük yanılgıları ortadan kaldırıyor




17 Nisan 2023


Şubat ayındaki yasa taslağında Federal Sağlık Bakanlığı, değişikliğin “fırsat eşitliği politikası yönlerini dikkate almayı” amaçladığını söyleyerek gerekçe gösterdi.


“Pharmazeutische Zeitung” gazetesinin haberine göre, referansın kökeni 1990’lara dayanıyor. O zaman aslında ilaç reklamlarının genel anlamda yasaklanması gerekirdi. Daha sonra herkesin Zorunlu bilgiler Paket broşürleri aynı zamanda reklamda da sunulmak zorundaydı; bir reklamda pek karşılanamazdı. Tartışmaların sonunda cümle ortaya çıktı. “Risklere ve Yan etkiler Okumak Paket broşürü doktorunuza veya eczacınıza danışınız.” Yaklaşık 34 yıl bu formunu korudu.


Kaynaklar: Federal Sağlık Bakanlığı, “Pharmazeutische Zeitung”, DPA haber ajansı


ne demek

#Konular