CHENNAI: Tamil Nadu Başbakanı, Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Birliği Bakanı Nitin Gadkari’nin Parlamentodaki sözlerinden duyduğu hayal kırıklığını dile getirerek MK Stalin Cumartesi günü, ülkenin kötü durumu nedeniyle trenle birkaç bölgeye yaptığı son ziyaretlerini planlamak zorunda kaldığını söyledi. NH-4 Chennai ve arasındaki streçte Ranipet.
Perşembe günü, Merkez Chennai Milletvekili Dayanidhi Maran, Birlik bakanından yolun durumunu iyileştirmesini istedi. Chennai şehri ve limanlarından Kancheepuram, Vellore, Ranipet, Hosur ve Krishnagiri’deki endüstriyel kümelere önemli bir bağlantıdır. Gadkari, Maran’a verdiği yanıtta, NHAI’nin Tamil Nadu’da arazi kümelerine sahip olamayacağını ve eyalet hükümetinden izin alması gerektiğini belirtti.
Stalin, Gadkari’nin cevabından duyduğu hayal kırıklığını dile getirdi. Başbakan, “Bu önemli yolda milletvekilimizin talebi çok spesifik iken, çok genel ve bağlayıcı olmayan cevabınız bizi hayal kırıklığına uğrattı” dedi.
Şu anda Sriperumbudur’dan NH-4’ün Walajapet bölümüne altı şeritli geçiş yapılıyor. Müteahhitler ile NHAI arasındaki sözleşme sorunları nedeniyle çalışmalar durduruldu ve bu nedenle yol durumu çok kötü. Stalin, Madras yüksek mahkemesinin Sriperumbudur ve Chennasamudram gişelerindeki geçiş ücretlerini yetersiz bakım nedeniyle Aralık 2020’de %50’ye indirdiğini söyledi.
Başbakan, Bakanın yanıtında eyalet hükümetinin NHAI ile işbirliği yapmadığı izleniminin altını çizmesinin üzücü olduğunu ekledi. Hükümetinin NHAI’ye desteğini ifade eden Stalin, “Size bunun doğru olmadığını temin ederim ve devlet ve Birlik hükümetlerinin projeleri arasında herhangi bir ayrım yapmadan tüm büyük altyapı projelerini hızlandırmak için elimizden gelenin en iyisini yaptık” dedi. son 20 ayda
Chennai Limanı’ndan Maduravoyal’a yükseltilmiş otoyol projesinin, agrega üzerindeki telif ücretlerinden muafiyet de dahil olmak üzere, devletten mümkün olan tüm yardımlarla yeniden canlandırıldığına dikkat çekti. Ayrıca, geçmişte hiç verilmeyen benzer imtiyazlar diğer büyük NHAI projelerine de verildi. Bakanlığın talebi üzerine geçen yıl Mayıs ayında toprak/çakıl izinlerinin geçerliliği üç aydan bir yıla uzatılmıştı. CM’ye göre, eyalet hükümeti tarafından otoyol projeleri için arazi edinimini denetlemek üzere özel bir hücre kuruldu.
Stalin, orman dairesinin izinlerinin gözden geçirildiğini ve bildiği kadarıyla, bu tür izinlerin olmaması nedeniyle hiçbir büyük NHAI projesinin durdurulmadığını söyledi. “İlçe tahsildarlarının arazi edinmeleri ve toprak kazma izni almalarındaki ilerlemeler, genel sekreterlik düzeyinde düzenli olarak kontrol ediliyorsa, diğer taleplerin malzeme, telif ve senyör giderlerinden feragat edilerek ücretsiz olarak toprak kazmaya hazır hale getirilmesi talep edilir. dikkate alınır. dedi.