CHENNAI: CMRL, 2. Aşama metro demiryolu koridorları halka açıldığında, yaklaşık üç yıl içinde her iki dakikada bir hizmet vermeyi planlıyor. Yetkililer, faz-2 ağının 90 saniyelik bir çalışma frekansı için tasarlanacağını söyledi. Şehrin ve banliyölerin 118,9 km’sini kapsayacak metro hattının 2. aşamasının 2026 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.
2. Aşama için CMRL, trenleri üç koridorda çalıştırmak için 138 adet üç arabalı sürücüsüz tren satın almayı planlıyor — 45,8 km Madhavaram Siruseri sipcot’a, Deniz Feneri’ne 26.1km Poonamallee baypas ve Madhavaram’a 47 km Sholinganallur.
Metrorail yetkilisi, “Başlangıçta 3 koridorda da 4-10 dakikalık frekansla tren çalıştırmayı planladık. Ziyaretçi sayısı arttığında trenler 2 dakikalık frekansla çalışacak ve bunun için ek tren setlerine ihtiyacımız olabilir” dedi. . söz konusu.
CMRL sözcüsü L Girirajan, Metrorail’in Faz 1 hatlarında artan patronajı karşılamak için yakında altı vagonlu trenler satın alacağını söyledi. Hangi trenlerin alındığı baz alınarak bir çalışma başlatıldı. İşe gidip gelenler yoğun saatlerde aşırı kalabalıktan şikayet ediyor ve daha sık hizmet talep ediyor.
Şu anda, günde 2,5 lakh insan metroda seyahat ediyor ve trenler, havaalanı-Wimco Nagar hattında yoğun saatlerde beş dakika ve hat üzerinde 10 dakika sıklıkta çalışıyor. merkezi havaalanına ve St Thomas Mount hatlarına merkezi.
Bir CMRL yetkilisi, faz 1 ağının maksimum 2,5 dakikalık bir frekans için tasarlandığını, ancak yeterli trenleri olmadığını söyledi. Ayrıca, Faz 1’in iki koridorunda 2,5 dakikalık frekansa ulaşmak için Koyambedu CMBT aracılığıyla Central Metro’dan Havaalanına giden koridorlar arası hizmeti durdurmaları gerekecekti.
Trenler maksimum 90 km/s hıza ulaşabilir, ancak maksimum çalışma hızı 80 km/s’de tutulur. Ancak koridorlardaki çok sayıdaki viraj nedeniyle trenler ortalama 34 km/s hızla hareket etmektedir.