Limanlar, nakliye, gelecekteki küresel krizlere dayanmak için çevreci olmalı: UNCTAD

“Gemiler, küresel olarak ticareti yapılan malların yüzde 80’inden fazlasını taşıyor ve çoğu gelişmekte olan ülke için daha da yüksek bir yüzde; Buradan şoka karşı daha dayanıklı hale gelme acil ihtiyacı BM ajansı deniz taşımacılığına ilişkin yeni bir raporda, tedarik zincirlerini bozan, enflasyonu körükleyen ve en çok en fakirleri vuran” dedi.

2020 ile 2021 arasında UNCTAD, küresel deniz filosundan kaynaklanan karbon emisyonlarının yaklaşık yüzde beş arttığını da kaydetti. Aynı zamanda, veriler, hizmette olan gemilerin ortalama yaşının neredeyse 22’ye yükseldiğini gösterdi.

sıkı zamanlar


Sektörü, limanları ve armatörleri desteklemek için “öngörülebilir küresel kurallar” çağrısında bulunan UNCTAD Genel Sekreteri Rebeca Grynspan, denizcilik endüstrisinin düşük karbonlu bir geleceğe geçişini sağlamak için bu yaşlanan gemilerin değiştirilmesinin şart olduğunu söyledi.

“Yeşil ve iklim düzenlemesi alanında şu anda sahip olduğumuz çok sayıdaki karmaşık kurallardan herkes için iyi olan tek bir sisteme geçmemiz gerekiyor.”, Cenevre’deki gazetecilere söyledi. “Bu, çatışma riskleri ve ileriye dönük bilinmeyen karbon fiyatı ile son derece belirsiz ortam göz önüne alındığında kritiktir.”

enflasyonist ayar


UNCTAD, “artan finansman maliyetlerinin” eski gemilerin değiştirilmesini engelleyebileceği konusunda uyardı ve gelişmekte olan ülkelere düşük karbonlu veya sıfır karbonlu yakıtlara geçiş konusunda daha fazla destek çağrısında bulundu.

“Limanlar, nakliye filoları ve iç bölge bağlantıları gelecekteki küresel krizlere daha iyi hazırlanmaları gerekiyorUNCTAD, iklim değişikliği ve düşük karbonlu enerjiye geçiş” dedi.

BM ajansı, nakliye lojistiğine yatırım yapmanın sektörü hala engelleyen enflasyonist baskılardan kaçınacağını söyledi.

UNCTAD’a göre 2021’de, COVID-19 krizinin zirvesinde, tüketim malları ve e-ticarete yönelik artan taleple birlikte konteyner kıtlığı, konteyner spot navlun oranlarının salgın öncesi seviyelerin beş katına çıkmasına neden oldu.

Dünyanın en işlek ticaret yollarından biri olan Panama Kanalı'nın bir bölümünden bir gemi geçiyor.


Dünyanın en işlek ticaret yollarından biri olan Panama Kanalı’nın bir bölümünden bir gemi geçiyor.

Fiyat zirvesi


UNCTAD raporuna göre, konteyner fiyatları 2022’nin başlarında rekor seviyelere ulaştı ve bu da tüketici fiyatlarının keskin bir şekilde yükselmesine neden oldu. Bu oranlar bu yılın ortasından itibaren düşerken, “tdevam eden enerji krizi nedeniyle petrol ve doğal gaz tanker yükleri için yüksek kalmaya devam ediyorRusya’nın Ukrayna’yı işgaliyle bağlantılı.

UNCTAD’a göre Deniz Taşımacılığı 2022 İncelemesiUkrayna’daki savaş, COVID-19 ve tedarik zincirindeki aksamalar nedeniyle bu yıl tahıl gibi kuru mallar için navlun maliyetleri de arttı. Sonuç, muhtemelen düşük ve orta gelirli ülkeleri en çok vuracak olan gıda fiyatlarında yüzde 1,2’lik bir artış olacak.

UNCTAD’ın teknoloji ve lojistik bölümü başkanı Shamika Sirimanne, “Son iki yılda yaşanan krizden öğrendiğimiz bir şey varsa, o da limanların ve deniz taşımacılığının iyi işleyen bir küresel ekonomi için hayati önem taşıdığıdır” dedi. “Daha yüksek navlun oranları, özellikle en savunmasız olanlar için artan tüketici fiyatlarına yol açtı. Kesintiye uğrayan tedarik zincirleri, işten çıkarmalara ve gıda güvensizliğine yol açtı.”