YerdenYüksek
Member
FSO Safer, otuz yılı aşkın bir süredir Yemen’in batı kıyılarında bulunuyor, ancak 2015’te Suudi liderliğindeki bir koalisyon tarafından desteklenen hükümet güçleri ile Husi isyancılar arasında ülke genelinde savaşın başlamasından bu yana iyi durumda değil.
Yıpranmış gemi bir “saatli bomba” olarak tanımlandı çünkü sızıntı yapabilir, parçalanabilir veya patlayabilir, bu da geniş kapsamlı sonuçları olan çevresel ve insani yıkıma neden olabilir.
Zorlu ve karmaşık
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP), FSO Safer için BM tarafından koordine edilen 144 milyon dolarlık bir operasyonun parçası olarak tehdidi çözmek için yüksek riskli projeyi uyguluyor.
UNDP, uluslararası nakliye şirketi Euronav ile tankerdeki petrolü boşaltmak üzere yeni bir gemi temin etmek için bir anlaşma imzaladı.
“UNDP’nin bu uygun gemiyi satın alması, petrolü Safer’den güvenli bir şekilde çıkarmak ve büyük ölçekli bir çevresel ve insani felaket riskinden kaçınmak için BM tarafından koordine edilen planın operasyonel aşamasının başlangıcını işaret ediyor. Bunun böyle olduğunu kabul etmeliyiz çok zorlu ve karmaşık bir operasyon”diyor büro başkanı Achim Steiner.
yakında yelken
Teknik olarak Çok Büyük Ham Petrol Taşıyıcısı (VLCC) olarak bilinen yedek gemi, Yemen’in Ras Isa yarımadasının yaklaşık dokuz kilometre açığındaki FSO Safer’e gitmeden önce ayarlamalar ve düzenli bakım için kuru havuzda bulunuyor. Mayıs başında bekleniyor.
UNDP, petrolü güvenli bir şekilde çıkarmak ve FSO Safer’ı “yeşil” bir kurtarma alanına çekmeye hazırlamak için deniz kurtarma şirketi SMIT ile sözleşme yaptı.
Yaygın bir felaketin önlenmesi
Gemideki petrol, Amerika Birleşik Devletleri tarihindeki en kötü çevre felaketlerinden birine neden olan Exxon Valdez’in dört katı büyüklüğünde olduğu için BM, yaşlanan süper tankerin yarattığı tehlike konusunda uzun süredir uyarıda bulunuyor.
Yemen şimdiden dünyanın en kötü insani felaketlerinden biri. 20 milyondan fazla insan hayatta kalmak için yardıma bağlıdır.
Büyük bir sızıntı Kızıldeniz kıyısındaki balıkçı topluluklarını mahveder. Tüm topluluklar yaşamı tehdit eden toksinlere maruz kalacak ve milyonlarca insan kirli havadan etkilenecektir.
Milyarlarca potansiyel kayıp
Ülkeye gıda, yakıt ve hayat kurtaran malzemeler getirmek için çok önemli olan Hudaydah ve Saleef limanları, tuzdan arındırma tesisleriyle birlikte kapanacak ve milyonlarca insanın su kaynağını kesecekti.
Petrol Afrika kıyılarına ulaşabilir ve Kızıldeniz’deki herhangi bir ülkeyi vurarak mercan resifleri, mangrovlar ve deniz yaşamı için feci sonuçlar doğurabilir.
Bu sadece temizlik ücreti 20 milyar dolar olarak tahmin ediliyor. Bununla birlikte, karaya oturan devasa konteyner gemisine benzer şekilde, Babü’l-Mendeb Boğazı’ndan Süveyş Kanalı’na giden nakliye kesintileri nedeniyle dünya ticaretinde milyarlarca dolar daha kaybolabilir. hiç verildi2021’de.
Daha fazla finansmana ihtiyaç var
Petrolün FSO Safer’den çıkarılması, Yemen’in savaşan grupları tarafından onaylanan BM’nin ikiz yol planının ilk kısmı. İkinci aşamada yedek geminin bağlı kalabilmesi için bağlama sistemi kurulacak.
Petrolün çıkarılması projesi uluslararası alanda önemli bir destek görse de, özellikle Ukrayna’daki savaş nedeniyle artan maliyetler, gemi pazarında fiyatların artmasına neden oldu.
Toplam bütçesi 129 milyon dolar olan planın acil durum aşamasını tamamlamak için daha fazla finansmana ihtiyaç var. BM şimdiye kadar 95 milyon dolar topladı ve 75 milyon dolar alındı.
“Şu anda işletme aşamasındayız ve inşallah önümüzdeki 3-4 ay içinde Safer’den petrol çıkarılacak. Ancak hala acilen finansmana ihtiyacımız var Planı uygulamak ve felaketleri önlemek için” dedi BM’de ikamet eden ve Yemen için insani yardım koordinatörü David Gressly.
BM, boşluğu doldurmak için 2021’de dünyanın dört bir yanından binlerce insandan destek alan başka bir kitlesel fonlama çağrısı başlatıyor.