Iyice bellemek ya da baska bir deyisle iyi bir sekilde ogrenmek, ozumseme, anlama ve unutmayan bir ogrenme sureci olarak tanmlanabilir. Ogrenmek, kisinin ogrenme surecinde karslastg cesitli problemleri cozerek ve cozumleri hatrlayarak kazanlan bir surectir. Bu surecte, ogrenmeyi destekleyen bircok faktorun rolu vardr. Ogrencinin yas, konu hakkndaki onceki bilgisi, ogrenme ortam, ogretim teknikleri ve ogretmenlerin ogretim yaklasmlar basta olmak uzere.
Belleme Sureci ve Ogrenme Surecinin Fark
Belleme sureci, ogrenme surecinin bir parcas olarak ogrenmeyi destekler. Belleme sureci, ogrencinin ogrenme surecinde karslastg problemleri cozmeyi ve cozumleri hatrlamay icerir. Belleme sureci, ogrencinin ogrenme surecinde kullandg ogrenme tekniklerine, ogretim tekniklerine ve ogretmenlerin ogretim yaklasmlarna bagl olarak farkllk gosterebilir. Ogrenme surecinde ise, ogrencinin konu hakkndaki onceden edindigi bilgi, ogrenme ortam, ogretim teknikleri ve ogretmenlerin ogretim yaklasmlar basta olmak uzere bircok faktorun rolu vardr.
Iyice Bellemeye Yonelik Teknikler
Belleme surecini gelistirmek icin cesitli yontemler ve teknikler kullanlabilir. Bunlar arasnda; ogrencinin ogrendigi bilgiyi snflandrmas, ksa sure boyunca sk sk tekrarlanmas ve ogrencinin ogrendigi bilgiyi cesitli tekniklerle uygulamas saylabilir. Ogrencinin ogrendigi bilgiyi snflandrmas, ogrencinin ogrendigi bilgiyi kolayca anlamasn ve hatrlamasn saglayacak sekilde kategorilere ayrmasn icerir. Ksa sure boyunca sk sk tekrar, ogrencinin ogrenme surecinde karslastg problemleri cozmeyi ve cozumleri hatrlamay destekleyecek sekilde tekrarlanmasn icerir. Uygulama teknikleri, ogrencinin ogrendigi bilgiyi uygulayarak anlamasn ve hatrlamasn destekleyen tekniklerdir.
Belleme Sureci ve Ogrenme Surecinin Fark
Belleme sureci, ogrenme surecinin bir parcas olarak ogrenmeyi destekler. Belleme sureci, ogrencinin ogrenme surecinde karslastg problemleri cozmeyi ve cozumleri hatrlamay icerir. Belleme sureci, ogrencinin ogrenme surecinde kullandg ogrenme tekniklerine, ogretim tekniklerine ve ogretmenlerin ogretim yaklasmlarna bagl olarak farkllk gosterebilir. Ogrenme surecinde ise, ogrencinin konu hakkndaki onceden edindigi bilgi, ogrenme ortam, ogretim teknikleri ve ogretmenlerin ogretim yaklasmlar basta olmak uzere bircok faktorun rolu vardr.
Iyice Bellemeye Yonelik Teknikler
Belleme surecini gelistirmek icin cesitli yontemler ve teknikler kullanlabilir. Bunlar arasnda; ogrencinin ogrendigi bilgiyi snflandrmas, ksa sure boyunca sk sk tekrarlanmas ve ogrencinin ogrendigi bilgiyi cesitli tekniklerle uygulamas saylabilir. Ogrencinin ogrendigi bilgiyi snflandrmas, ogrencinin ogrendigi bilgiyi kolayca anlamasn ve hatrlamasn saglayacak sekilde kategorilere ayrmasn icerir. Ksa sure boyunca sk sk tekrar, ogrencinin ogrenme surecinde karslastg problemleri cozmeyi ve cozumleri hatrlamay destekleyecek sekilde tekrarlanmasn icerir. Uygulama teknikleri, ogrencinin ogrendigi bilgiyi uygulayarak anlamasn ve hatrlamasn destekleyen tekniklerdir.