CHENNAI: Sivil Havacılık Bakanı Jyotiraditya Scindia, eyalet hükümetini arazi sağlamaya ve eyaletteki havalimanlarının genişletilmesi için tam işbirliği yapmaya ve ayrıca eyalet hükümetinden KDV tahsil etmeye çağırdı. havacılık türbin yakıtı uçak ücretlerinin düşürülebilmesi için %29’dan %1 ila %4’e.
Açılışın ardından konuşan Aerohub uluslararası terminalin karşısındaki çok katlı bir otoparkta bulunan yemek alanlarından oluşmaktadır. Chennai havaalanı Scindia Cumartesi günü yaptığı açıklamada, hükümetin yakıtta KDV’yi %1’e düşürerek yardım etmesi gerektiğini söyledi.
“El ele vermeye ihtiyaç var. 24 eyalette jet yakıtından %25-%30 satış vergisi alıyorduk. Şimdi 17 eyalet istişareden sonra bunu %1’e düşürdü.”
DMK Milletvekili Kanimozhi NVN Somu’nun uçak ücretlerini düşürme talebine yanıt veriyordu.
Scindia, sendika bakanlığının eyaletteki havalimanlarını geliştirmeye istekli olduğunu söyledi ve eyalet hükümetini Chennai’deki havaalanının genişletilmesi için arazi edinmeye ve devretmeye çağırdı. Trichy, Madurai, TutikorinCoimbatore ve Vellore.
“Chennai’yi Delhi ve Mumbai’den sonra büyük bir merkez olarak geliştirmek benim tutkum ama eyalet hükümeti yardım etmeli. AAI, 2014 yılında yeni bir terminal inşa ettikten sonra havalimanı kapasitesini 35 milyon yolcuya ve saatte 45 uçuşa çıkarmak için yaklaşık 2.000 Rs yatırım yapıyor. 2024 sonu. Ama benim hedefim yolcu kapasitesini yılda 55 milyona çıkarmak ve bu hayali gerçekleştirmek için yaklaşık 200 hektarlık bir araziye ihtiyacımız var.”
“Geniş gövdeli uçaklar için pisti uzatmak için Trichy’de araziye ihtiyaç vardı; Coimbatore’deki pisti uzatmak için 630 dönüme ihtiyaç var; eyalet hükümeti Madurai’de ihtiyaç duyulan 633 dönümlük arazinin 540 dönümünü verdi ve işe başlamak için dengeye ihtiyaç var” dedi. 13.000 m2’lik bir terminalin inşasına başlanabilmesi için Tuticorin’de ihtiyaç duyulan 700 akrelik arazinin 604 akresini hükümet vermiştir; Vellore’da bölgesel bağlantı planı için bir terminal inşa edilmiştir ve işin geri kalanı için 200 akrelik alana ihtiyaç vardır. .”
Scindia, eyalet hükümetinin rol oynadığı kritik darboğazların olduğunu belirterek, merkezi hükümetin son mil bağlantısı konusunda sizden daha istekli olduğunu söyledi. Bizimle çalışın, bizimle çalışın ki insanlarla etkileşime geçebilelim ve tesisler sağlayabilelim.”
Chennai havaalanının bölgesel bir bağlantı planı kapsamında sekiz rotası olduğunu ve önümüzdeki günlerde sekiz rota daha ekleneceğini söyleyerek, hükümetin hinterlanddan büyük şehirlere helikopterler ve uçaklarla son mil hava bağlantıları için daha az yolcuyla çalıştığını da sözlerine ekledi. 20 koltuk.
“2014’te Chennai 36 şehre bağlıydı. Şimdi ülke çapında 61 şehre bağlı ve haftalık olarak hesaplandığında yurt içi bağlantı %19 arttı.”
Eyalet Sanayi Bakanı Thangam Thennarasu, yatırımcıların daha iyi altyapıya ihtiyaçları olduğunu söylediklerini ve eyalet hükümetinin bağlantı sağlamak için tüm işbirliğini genişlettiğini söyledi.
“TN, 2030 yılına kadar trilyon dolarlık bir ekonomi olmayı hedefliyor. Bunun için çok önemli bir faktör havalimanları. Her yerde geliştirilmesi gerekiyor. Madurai havalimanının uluslararası statüsü de dahil olmak üzere havalimanları talebimizi ortaya koyduk.”
DMK Milletvekili ve havalimanı danışma komitesi başkanı TR Baalu, havalimanının genişletilmesi için gereken arazi ihtiyacını eyalet hükümetiyle birlikte ele alacağını söyledi. “Yolcu potansiyeli artıyor. Yeni bir havalimanına ihtiyacımız var. Parandur’da bazı sorunlar var ama bunu eyalet hükümeti çözecek.”
Scindia daha sonra gazetecilere, sendika hükümetinin eyalet hükümeti tarafından Parandur havaalanı için gönderilen saha izni başvurusunu işleme koyduğunu söyledi. Her iki havalimanı da aynı anda işletilecek.