CHENNAI: Hayır siklon Mandous, şehirdeki birçok yolu tahrip etti. Büyük Chennai Şirketi Ocak ayında ₹ 620 crore maliyetle yeni yollardan geçeceğini söyledi.
Şirketin baş mühendisi S Rajendiran, şirketin suyun kanalizasyona akmasını sağlamak için bombe düzeltmeye odaklanacağını, eksik oldukları yerlerde çamur tuzakları oluşturacağını ve bir devlet emrine dayalı olarak öğütme işlemini zorunlu kılacağını söyledi. “Gözden geçirme için TUFISL’e yolların bir listesini sunduk” dedi.
Çeşitli meclis üyelerinden ve bölge yetkililerinden toplanan resmi olmayan rakamlar, şehir genelinde 500’den fazla yolun yeniden inşa edileceğini, bazı yolların ise sadece onarılacağını gösteriyor.
Şirket, bu sefer yolların ancak hat departmanı yetkilileriyle yıl boyunca yaptıkları çalışmalar hakkında görüştükten ve herhangi bir hasar veya kazı olup olmayacağını gördükten sonra geçeceğini söyledi.
Geçmişte inşa edilen birçok yol, standartlara göre doğru eğrilere sahip değildi. Firma, yolun ortasına 80 mm, her iki kenarına da 40 mm bitüm uygulayacak. Yol, suyun doğal olarak her iki taraftaki rögarlara akmasına izin vermek için daha yüksek bir merkeze ve daha alçak taraflara sahip mini bir tepe gibi görünecektir. Başmühendis, “Tabak gibi görünen yerlerde, orada da çözüm bulacağız” dedi.
Aktivistler, şirketi geçerken yol yüksekliğini yükseltmemeye çağırdı. “Şirket yol yüksekliğini yükseltirse su evlerin içine sızacak ve eski yollar için tasarlanmış mevcut yağmur suyu drenaj yapıları da çalışmayacaktır. Şirketin buna çok ciddi bir şekilde bakması gerekiyor. İkincisi, geçen yollarda da vatandaş denetimi olmalı” dedi. Jayaram Venkatesanyolsuzlukla mücadele şampiyonu sivil toplum örgütü Arappor Iyakkam.
Bu yılın başlarında STK, yolların açılmaması konusunda çok sayıda şikayette bulunmuştu. TOI ayrıca daha önce şehir yollarının aylar önce çok çabuk dökülen beton kullanılarak nasıl onarıldığını bildirmişti.
Old Washermenpet R Ramesh’ten aktivistler, şirketin yeni inşa edilen yolların inşaattan kısa bir süre sonra departmanlar tarafından kazılmamasını sağlaması gerektiğini söyledi. “Kazıdan sonra, onarımlar daha uzun sürüyor ve ilgili yetkililer suçu diğer departmanlara karşı oynuyor. Bundan kaçınılmalıdır,” dedi Ramesh.
Şirketin baş mühendisi S Rajendiran, şirketin suyun kanalizasyona akmasını sağlamak için bombe düzeltmeye odaklanacağını, eksik oldukları yerlerde çamur tuzakları oluşturacağını ve bir devlet emrine dayalı olarak öğütme işlemini zorunlu kılacağını söyledi. “Gözden geçirme için TUFISL’e yolların bir listesini sunduk” dedi.
Çeşitli meclis üyelerinden ve bölge yetkililerinden toplanan resmi olmayan rakamlar, şehir genelinde 500’den fazla yolun yeniden inşa edileceğini, bazı yolların ise sadece onarılacağını gösteriyor.
Şirket, bu sefer yolların ancak hat departmanı yetkilileriyle yıl boyunca yaptıkları çalışmalar hakkında görüştükten ve herhangi bir hasar veya kazı olup olmayacağını gördükten sonra geçeceğini söyledi.
Geçmişte inşa edilen birçok yol, standartlara göre doğru eğrilere sahip değildi. Firma, yolun ortasına 80 mm, her iki kenarına da 40 mm bitüm uygulayacak. Yol, suyun doğal olarak her iki taraftaki rögarlara akmasına izin vermek için daha yüksek bir merkeze ve daha alçak taraflara sahip mini bir tepe gibi görünecektir. Başmühendis, “Tabak gibi görünen yerlerde, orada da çözüm bulacağız” dedi.
Aktivistler, şirketi geçerken yol yüksekliğini yükseltmemeye çağırdı. “Şirket yol yüksekliğini yükseltirse su evlerin içine sızacak ve eski yollar için tasarlanmış mevcut yağmur suyu drenaj yapıları da çalışmayacaktır. Şirketin buna çok ciddi bir şekilde bakması gerekiyor. İkincisi, geçen yollarda da vatandaş denetimi olmalı” dedi. Jayaram Venkatesanyolsuzlukla mücadele şampiyonu sivil toplum örgütü Arappor Iyakkam.
Bu yılın başlarında STK, yolların açılmaması konusunda çok sayıda şikayette bulunmuştu. TOI ayrıca daha önce şehir yollarının aylar önce çok çabuk dökülen beton kullanılarak nasıl onarıldığını bildirmişti.
Old Washermenpet R Ramesh’ten aktivistler, şirketin yeni inşa edilen yolların inşaattan kısa bir süre sonra departmanlar tarafından kazılmamasını sağlaması gerektiğini söyledi. “Kazıdan sonra, onarımlar daha uzun sürüyor ve ilgili yetkililer suçu diğer departmanlara karşı oynuyor. Bundan kaçınılmalıdır,” dedi Ramesh.