YerdenYüksek
Member
öfkeyle başa çıkmak
Gerçekten stres atın: Neden bazen sadece şikayet etmek yardımcı olur?
Öfke bastırılmamalı, kasıtlı olarak dışarı atılmalıdır.
© SIphotography / Getty Images
Biz Almanların pek çok yeteneği var. Küfür bunlardan biridir. Hava durumu veya siyasi durum fark etmez – yüksek sesle ve ayrıntılı bir şekilde şikayet etmeyi severiz. Ama gerçekte durum neden böyle – ve farklı olamaz mı?
Her şey gittikçe daha pahalı hale geliyor. Corona kuralları yıpratıcı. Politikacılar zaten istediklerini yaparlar. Her neyse: Dışarısı soğuk, ıslak ve rüzgarlı. Peki, bu cümlelerin birinde veya birkaçında kendinizi tanıyor musunuz? Şaşılacak bir şey yok – çünkü biz Almanlar konu şikayet etmek ve dırdır etmek olduğunda gerçek uzmanlarız. Evet, şu anki kriz zamanları aslında kapsamlı şikayetler için çok fazla yakıt sağlıyor – ancak öfkemizi dışa vurmanın başka yollarını bulamaz mıyız?
Buradaki net cevap şudur: Duruma göre değişir. Temel olarak, ilk başta şikayet etmek, somut sıkıntılarla baş etmenin en iyi yolu olmayabilir. Bunun nedeni, genellikle çok çözüm odaklı olmamasıdır. Belki bunu kendinizden biliyorsunuz: Aynı sorunlar etrafında dönüp duruyorsunuz, hava durumundan veya haberlerden şikayet ediyorsunuz – ama bu konuda gerçekten hiçbir şey yapamıyorsunuz.
Neden şikayet ediyoruz?
Ama neden şikayet ediyoruz? Çoğu zaman olduğu gibi, kaynağı sosyalleşmemizde yatmaktadır. Çocukken istediğimizi şikayet ederek elde ettiğimizi öğrenmişsek, o zaman yetişkinler olarak her şeyden yüksek sesle şikayet etme eğilimindeyiz. Aynı şey, ebeveynlerimizin kendileri de hırslı şikayetçiler grubuna aitse geçerlidir.
Ancak şikayet etmek her zaman belirli bir amaca hizmet eder. Bir yandan, elbette, öfkemizi ifade etmek için hoş bir çıkış noktası olarak hizmet ediyor. Öte yandan, çoğu zaman hemcinslerimizin sempatisini uyandırmak isteriz. Aslında, olaylara karşı öfkemizi diğer insanlarla paylaştığımızda, diğer insanlarla bağımızı güçlendirebilir.
Şikayet etmek sizi mutlu ediyor mu?
Ancak: sürekli şikayet etmek bizi mutlu etmez – tam tersi. Hayatta ters giden her şey üzerinde kafa yorduğumuz her seferinde, odağımızı otomatik olarak olumsuza kaydırırız. Ve böylece sonunda hayatın sunduğu birçok güzel şey yerine sorunlara odaklanmaya alışabiliriz.
anlam krizi?
Gerçekten önemli olan: Kendi hayatınızda daha fazla anlam bulmanın 26 yolu
Bu yüzden kesinlikle kendi yakınmalarınızı eleştirel bir şekilde incelemeye değer. Yeni başlayanlar için basit soru yeterli: Üzülmeye bile değer mi? Çoğu zaman soruyu çok hızlı bir şekilde “Hayır” ile cevaplayabiliriz. Bu, bilinçli olarak kendimizi hava durumu veya düşmanca meslektaşımız hakkında düşünmemeye karar verebileceğimiz anlamına gelir. Kural olarak biz de değiştiremeyiz.
Ancak değiştirebileceğimiz şey, öfkemizle nasıl başa çıktığımızdır. Öfke araştırmacısı ve Mainz psikoloji profesörü Dr. Thomas Kubiak, “Techniker Krankenkasse” ile yaptığı bir röportajda şunları söyledi: “Öfkenizi kabul ediyorsanız araba kullanmak, geçmesine izin vermek ve ardından soruna yapıcı bir çözüm bulmaya çalışmak en iyisidir. ” Çoğu zaman, öfke on dakikadan fazla sürmez.
Şikayet etmek yardımcı olduğunda – ve olmadığında
Kuşkusuz, on dakikalık öfke çoğu zaman oldukça kötü hissettirebilir. Ancak bizi sadece şikayet etmekten daha ileriye götüren basit alternatifler var. Örneğin, egzersiz sırasında biriken enerjiyi dışarı atmak veya birkaç dakika bilinçli nefes almaya konsantre olmak çok daha özgürleştirici olabilir. Stres topunu yoğurmak da burada harikalar yaratabilir.
Ama haklı olarak sinirlendiğimiz durumlar da var. Örneğin, birisi bize karşı adaletsiz davrandığı, bizi hayal kırıklığına uğrattığı, sınırları ihlal ettiği veya ihtiyaçlarımızı isteyerek görmezden geldiği için. Bu durumda – ve evet, ancak o zaman – şikayet etmeye açıkça izin verilir.
Çünkü Almanların çokça eleştirilen “dırdırcı toplumu”na mensup ve dikkatleri üzerine çekmemek için her zaman kendini tutanlar bile şüpheye düştüklerinde, kendilerini savunmak için gereğinden fazla ciddi bir söz söylense bile susarlar. onların değerleri. Ve sonra, çözüm odaklı bir şekilde gerçekleşirse, şikayet etmek sonuçta daha iyi bir alternatiftir.
kaynak: Techniker Krankenkasse, 7mind kılavuzu
#Konular
Gerçekten stres atın: Neden bazen sadece şikayet etmek yardımcı olur?
Öfke bastırılmamalı, kasıtlı olarak dışarı atılmalıdır.
© SIphotography / Getty Images
Biz Almanların pek çok yeteneği var. Küfür bunlardan biridir. Hava durumu veya siyasi durum fark etmez – yüksek sesle ve ayrıntılı bir şekilde şikayet etmeyi severiz. Ama gerçekte durum neden böyle – ve farklı olamaz mı?
Her şey gittikçe daha pahalı hale geliyor. Corona kuralları yıpratıcı. Politikacılar zaten istediklerini yaparlar. Her neyse: Dışarısı soğuk, ıslak ve rüzgarlı. Peki, bu cümlelerin birinde veya birkaçında kendinizi tanıyor musunuz? Şaşılacak bir şey yok – çünkü biz Almanlar konu şikayet etmek ve dırdır etmek olduğunda gerçek uzmanlarız. Evet, şu anki kriz zamanları aslında kapsamlı şikayetler için çok fazla yakıt sağlıyor – ancak öfkemizi dışa vurmanın başka yollarını bulamaz mıyız?
Buradaki net cevap şudur: Duruma göre değişir. Temel olarak, ilk başta şikayet etmek, somut sıkıntılarla baş etmenin en iyi yolu olmayabilir. Bunun nedeni, genellikle çok çözüm odaklı olmamasıdır. Belki bunu kendinizden biliyorsunuz: Aynı sorunlar etrafında dönüp duruyorsunuz, hava durumundan veya haberlerden şikayet ediyorsunuz – ama bu konuda gerçekten hiçbir şey yapamıyorsunuz.
Neden şikayet ediyoruz?
Ama neden şikayet ediyoruz? Çoğu zaman olduğu gibi, kaynağı sosyalleşmemizde yatmaktadır. Çocukken istediğimizi şikayet ederek elde ettiğimizi öğrenmişsek, o zaman yetişkinler olarak her şeyden yüksek sesle şikayet etme eğilimindeyiz. Aynı şey, ebeveynlerimizin kendileri de hırslı şikayetçiler grubuna aitse geçerlidir.
Ancak şikayet etmek her zaman belirli bir amaca hizmet eder. Bir yandan, elbette, öfkemizi ifade etmek için hoş bir çıkış noktası olarak hizmet ediyor. Öte yandan, çoğu zaman hemcinslerimizin sempatisini uyandırmak isteriz. Aslında, olaylara karşı öfkemizi diğer insanlarla paylaştığımızda, diğer insanlarla bağımızı güçlendirebilir.
Şikayet etmek sizi mutlu ediyor mu?
Ancak: sürekli şikayet etmek bizi mutlu etmez – tam tersi. Hayatta ters giden her şey üzerinde kafa yorduğumuz her seferinde, odağımızı otomatik olarak olumsuza kaydırırız. Ve böylece sonunda hayatın sunduğu birçok güzel şey yerine sorunlara odaklanmaya alışabiliriz.
anlam krizi?
Gerçekten önemli olan: Kendi hayatınızda daha fazla anlam bulmanın 26 yolu
Bu yüzden kesinlikle kendi yakınmalarınızı eleştirel bir şekilde incelemeye değer. Yeni başlayanlar için basit soru yeterli: Üzülmeye bile değer mi? Çoğu zaman soruyu çok hızlı bir şekilde “Hayır” ile cevaplayabiliriz. Bu, bilinçli olarak kendimizi hava durumu veya düşmanca meslektaşımız hakkında düşünmemeye karar verebileceğimiz anlamına gelir. Kural olarak biz de değiştiremeyiz.
Ancak değiştirebileceğimiz şey, öfkemizle nasıl başa çıktığımızdır. Öfke araştırmacısı ve Mainz psikoloji profesörü Dr. Thomas Kubiak, “Techniker Krankenkasse” ile yaptığı bir röportajda şunları söyledi: “Öfkenizi kabul ediyorsanız araba kullanmak, geçmesine izin vermek ve ardından soruna yapıcı bir çözüm bulmaya çalışmak en iyisidir. ” Çoğu zaman, öfke on dakikadan fazla sürmez.
Şikayet etmek yardımcı olduğunda – ve olmadığında
Kuşkusuz, on dakikalık öfke çoğu zaman oldukça kötü hissettirebilir. Ancak bizi sadece şikayet etmekten daha ileriye götüren basit alternatifler var. Örneğin, egzersiz sırasında biriken enerjiyi dışarı atmak veya birkaç dakika bilinçli nefes almaya konsantre olmak çok daha özgürleştirici olabilir. Stres topunu yoğurmak da burada harikalar yaratabilir.
Ama haklı olarak sinirlendiğimiz durumlar da var. Örneğin, birisi bize karşı adaletsiz davrandığı, bizi hayal kırıklığına uğrattığı, sınırları ihlal ettiği veya ihtiyaçlarımızı isteyerek görmezden geldiği için. Bu durumda – ve evet, ancak o zaman – şikayet etmeye açıkça izin verilir.
Çünkü Almanların çokça eleştirilen “dırdırcı toplumu”na mensup ve dikkatleri üzerine çekmemek için her zaman kendini tutanlar bile şüpheye düştüklerinde, kendilerini savunmak için gereğinden fazla ciddi bir söz söylense bile susarlar. onların değerleri. Ve sonra, çözüm odaklı bir şekilde gerçekleşirse, şikayet etmek sonuçta daha iyi bir alternatiftir.
kaynak: Techniker Krankenkasse, 7mind kılavuzu
#Konular