Eğitim: Okullarda sağlık ve beslenmeye daha fazla yatırım çocukların potansiyelini gerçekleştirecek




Yaklaşık 584 milyon çocuğun okulda temel içme suyu kaynaklarına sınırlı veya hiç erişimi olmadığı tahmin edilmektedir.

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO), Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) ve Dünya Gıda Programı’nın (WFP) yaptığı araştırmaya göre, yaklaşık yarısı Sahra altı Afrika’da yaşıyor.

Destekleyici bir ortam


Ayrıca, dünyadaki hemen hemen tüm ülkeler okul yemekleri sunmasına rağmen, en savunmasız durumdaki yaklaşık 73 milyon çocuk hala bu programlardan yararlanamamaktadır.

UNESCO Genel Direktörü Audrey Azoulay, “Öğrenciler en iyi güvenli ve sağlıklı okullarda öğrenirler” dedi.

Ortaklar adına, uluslararası toplumu okullarda sağlık, beslenme ve sosyal korumaya yatırım yapan ülkeleri desteklemeye çağırdı. çocuklar tam potansiyellerine ulaşabilecekleri bir ortamı hak ediyor.

Genç beyinleri beslemek


Rapor, tek başına okul yemeklerinin kayıt ve devam oranlarını sırasıyla yüzde dokuz ve yüzde sekiz artırdığını ortaya koydu.

Kansızlık ve solucan enfeksiyonlarının yaygın olduğu yerlerde, solucan giderme ve mikrobesin takviyesi çocukları 2,5 yıl daha okulda tutabilir.

Ayrıca öğrenciler yüzde 50 okulu asma olasılığı daha düşük öğrenme ortamı şiddet içermediğinde ve devamsızlık azalır Düşük gelirli ülkelerde, su, sanitasyon ve hijyen iyileştirildiğinde, özellikle adet dönemindeki kızlar için el yıkamanın teşvik edilmesi.

Yatırım getirisi


Rapor ayrıca göz sağlığının desteklenmesi, çocukların ruh sağlığı ve esenliği ve okullarda şiddetin önlenmesi gibi diğer konuları da ele almaktadır.

Bunun gibi önlemler, ailelere ve tüm topluluklara uzanan faydalarla çocukların ve ergenlerin yaşamlarını iyileştirmenin yanı sıra ülkeler için önemli bir yatırım getirisini temsil eder.

Örneğin, okul beslenme programlarına yatırılan her 1 Dolar, rapora göre 9 Dolar getiri sağlarken, ruh sağlığına odaklanan okul programları potansiyel olarak yaklaşık 22 Dolar getiri sağlayabilir.

Malavi’den bir ders


UNESCO, kuzey Malavi’deki bir ortaokulda kapsamlı cinsel eğitim (CSE) olarak da bilinen yaşam becerileri öğreten Wezzie Kacheche ile konuştu.

Oradaki öğrenciler, erken ve istenmeyen hamilelik, erken evlilik ve uyuşturucu ve madde bağımlılığı nedeniyle giderek artan bir şekilde okulu bırakıyor.

Bayan Kaleche, öğrencilerini sağlık ve cinsellik konusunda uygun şekilde eğiterek, gençlerin bilgilerinin çoğunu internetten veya akranlarından aldıkları bir dönemde “ergenliğin gizemini çözmelerine” yardımcı oluyor.

“Sınıfımdaki kızlardan biri, yüksek riskli cinsel faaliyetleri ve içki alışkanlıkları nedeniyle okulu bırakmak üzereydi” diye hatırlıyordu. “Dersimde cinsel yolla bulaşan hastalıklarla ilgili bir video izledikten sonra, özel olarak daha fazla bilgi almak için bana geldi.”

Eşitsiz ve yetersiz


UNESCO, rapordaki bazı iyi haberlere işaret ederek, şu anda dünya çapındaki ülkelerin yüzde 90’ının okul ve beslenme programlarına yatırım yaptığını ve 100’den fazla ülkenin okul aşılama kampanyaları düzenlediğini söyledi.

Her iki ilkokul çocuğundan biri okul yemeği alıyor ve hemen hemen her ülkenin müfredatında sağlık ve zindelik eğitimi var.

Yatırım maalesef bölgeden bölgeye eşit olmayanve genellikle ihtiyaçlara göre yetersizdir. Rapor, daha güçlü hükümet katılımı ve uluslararası toplumdan destek çağrısında bulunuyor.

Dünya çapında yılda sadece 2 milyar ABD doları yatırım yapılırken, yalnızca düşük ve orta gelirli ülkelerde yaklaşık 210 milyar ABD dolarına ihtiyaç duyulmaktadır.

Ortaklara göre, okul yemekleri, aşılar, haşarat giderme, psikososyal destek ve sağlığı ve esenliği destekleyen güvenli ve kapsayıcı öğrenme ortamlarının sağlanması dahil olmak üzere temel müdahalelere ihtiyaç vardır.