CHENNAI: Büyük Chennai Trafik Polisi’nin (GCTP) verilerine göre, bazı yol uzmanlarının yanıldığını kanıtlayan cezaları keskin bir şekilde artırma hamlesi, trafik ihlallerini yaklaşık %60 oranında azalttı.
Üç yıllık bir gecikmenin ardından, 20 Ekim’de İçişleri Bakanlığı nihayet, Birliğin Karayolu Taşımacılığı Motorlu Taşıtlar Yasasında yaptığı değişikliklere benzer şekilde, çeşitli trafik ihlallerine ilişkin cezaları revize etti.
O zamandan beri, kasksız veya alkollü araç kullanma, hız yapma ve sinyal atlama gibi suçları işleyenler yüklü miktarda para cezası ödüyor. Bu, halkın bir kısmından, nakliyecilerden ve uzmanların bir kısmından eleştiri aldı, hatta uzmanlar cezalar konusunda kesinliğin katılığa kıyasla daha etkili olduğuna inandıkları için Chennai’nin caydırıcı etkinin zamanla ortadan kalktığı dünya şehirleri listesine katılabileceği konusunda uyardı.
Ancak kuralın etkili bir şekilde uygulanması suçların azaltılmasına ve şehirdeki trafik kazalarından hayatların kurtarılmasına yardımcı oldu. Örneğin, daha önce motosikletçiler kasksız bindikleri için yalnızca ₹ 100 ücretlendirilirken, GCTP ayda yaklaşık 94.000 ihlal buldu. Ancak geçen ay sadece 42.000 kişi kask kuralını çiğnedi ve GCTP bunu daha yüksek bir para cezası ödeme korkusuna bağlıyor. Aynı şekilde, Kasım ve Aralık aylarında aşırı hız olaylarının sayısı, bu yılın başlarında her ay bildirilenlere kıyasla yaklaşık %70 düştü.
GCTP verileri ayrıca, eski ince levha altında her ay 2,2 lakh Rs para cezası topladıklarını gösteriyor. Bu kümülatif rakam da şimdi 97.000 Rs’ye düştü ve bu, son zamanlarda trafik kurallarını çiğneyen daha az sürücü olduğunun açık bir göstergesi. Kıdemli bir trafik yetkilisi, “Artan para cezalarının kesinlikle caydırıcı bir etkisi oldu ve insanlar şehirdeki ana yollarda seyahat ederken değişiklikleri gözle görülür şekilde görebiliyordu. Yine de iyileştirme için çok yer var ve daha iyi sonuçlar için uygulama sistemlerimizi güçlendiriyoruz” dedi. polis memuru. subay.
Üç yıllık bir gecikmenin ardından, 20 Ekim’de İçişleri Bakanlığı nihayet, Birliğin Karayolu Taşımacılığı Motorlu Taşıtlar Yasasında yaptığı değişikliklere benzer şekilde, çeşitli trafik ihlallerine ilişkin cezaları revize etti.
O zamandan beri, kasksız veya alkollü araç kullanma, hız yapma ve sinyal atlama gibi suçları işleyenler yüklü miktarda para cezası ödüyor. Bu, halkın bir kısmından, nakliyecilerden ve uzmanların bir kısmından eleştiri aldı, hatta uzmanlar cezalar konusunda kesinliğin katılığa kıyasla daha etkili olduğuna inandıkları için Chennai’nin caydırıcı etkinin zamanla ortadan kalktığı dünya şehirleri listesine katılabileceği konusunda uyardı.
Ancak kuralın etkili bir şekilde uygulanması suçların azaltılmasına ve şehirdeki trafik kazalarından hayatların kurtarılmasına yardımcı oldu. Örneğin, daha önce motosikletçiler kasksız bindikleri için yalnızca ₹ 100 ücretlendirilirken, GCTP ayda yaklaşık 94.000 ihlal buldu. Ancak geçen ay sadece 42.000 kişi kask kuralını çiğnedi ve GCTP bunu daha yüksek bir para cezası ödeme korkusuna bağlıyor. Aynı şekilde, Kasım ve Aralık aylarında aşırı hız olaylarının sayısı, bu yılın başlarında her ay bildirilenlere kıyasla yaklaşık %70 düştü.
GCTP verileri ayrıca, eski ince levha altında her ay 2,2 lakh Rs para cezası topladıklarını gösteriyor. Bu kümülatif rakam da şimdi 97.000 Rs’ye düştü ve bu, son zamanlarda trafik kurallarını çiğneyen daha az sürücü olduğunun açık bir göstergesi. Kıdemli bir trafik yetkilisi, “Artan para cezalarının kesinlikle caydırıcı bir etkisi oldu ve insanlar şehirdeki ana yollarda seyahat ederken değişiklikleri gözle görülür şekilde görebiliyordu. Yine de iyileştirme için çok yer var ve daha iyi sonuçlar için uygulama sistemlerimizi güçlendiriyoruz” dedi. polis memuru. subay.