Chennai’deki metro yolcuları 1. sınıf otobüsleri geri istiyor | Chennai Haberleri

KanYo

Member


CHENNAI: Metro trenlerinde ve yolcuların istediği ziyaretçi sayısı Covid öncesi seviyeleri aşıyor CMRL dönüş antrenörler birinci sınıf çünkü Covid enfeksiyonundan korkuyorlar ve aynı zamanda rahat seyahat etmek istiyorlar.
İşe gidip gelenler, özellikle ofise gidenler ve yaşlılar, yoğun saatlerde trenlerin aşırı kalabalık olduğunu ve fiziksel mesafeyi korumak veya rahatça ayakta durmak için neredeyse hiç yer olmadığını söyledi.
Metro, biletleri normal bilet fiyatlarının iki katı olan birinci sınıf bir minderli otobüs tanıttı. Koç, bir yıldan uzun bir süre önce sadece kadınlara özel bir koça dönüştürüldü. Metrorail’in günlük ortalama patronajı günde 2 lakh’a ve hatta bazen 2,5 lakh’a yükseldi. 2019’da ortalama günlük ziyaretçi sayısı günde 1,1 lakh ve bazen 1,4 lakh idi.
Thirumangalam’dan LIC’ye iş için her gün seyahat eden R Nirmala, trenler aşırı kalabalık olduğu için, özellikle yeni bir varyantın tehdit oluşturduğu bir zamanda, birçok kişinin maske takmaması veya takmaması nedeniyle Covid enfeksiyonu korkusu olduğunu söyledi. yüksek aktarılabilirlik.
“Wimco Nagar’dan gelen trenler yoğun saatlerde metro Central’a vardıklarında zaten varıyorlar. Metro Central ile her gün indiğim LIC arasında neredeyse ayakta duracak yer yok. Covid vakaları düşmüş olabilir ama her zaman enfeksiyon korkusu var. Böyle kalabalık yerlerde” dedi. “CMRL’nin, bilet fiyatının iki katını harcamak ve biraz fiziksel mesafeyle rahatça seyahat etmek isteyen insanlar için birinci sınıf koçu geri getirmesi gerekiyor” diye ekledi.
Artan ziyaretçi sayıları nedeniyle, CMRL son zamanlarda deneme amaçlı olarak yoğun saatlerde üç dakikalık trenler çalıştırmaya başladı. Yoğun saat hizmetleri de bir saat uzatıldı. Ancak Washermenpet ile Alandur arasındaki bölümde çalışan tüm trenler yoğun saatlerde en az 1.000 yolcu taşıdıkları için aşırı kalabalık.
Washermenpet – Wimco Nagar hattının açılması ve bilet fiyatlarının düşmesinin ardından 2021 yılında ziyaretçi sayıları artmaya başladı. 2022’de metro trenlerinde 6,09 crore yolcu seyahat etti ve bu, 29 Haziran 2015’ten 31 Aralık 2018’e kadar faaliyet gösterdiği ilk üç yılda metro demiryolu hizmetinin hizmet verdiği ziyaretçi sayısının iki katıydı.
Hizmet, tahmini 7,75 lakh trafiğine ulaşamazken, CMRL yetkilileri, bu yıl son mil bağlantısı için besleyici hizmetleri ve diğer ulaşım seçeneklerini tanıttıktan sonra trafik sayılarının artmasını beklediklerini söylediler.
Kilpauk’tan DMS istasyonuna seyahat eden S Hemachandran, yoğun saat kalabalığından kaçınmak için istasyona bir saat erken başladığını söyledi. “İstasyona sabah 8.45’te gelirdim. Şimdi sabah 7.45’te kendim geliyorum. Bunun dışında tren banliyö seferleri gibi tıklım tıklım.”
Bir CMRL yetkilisi, artan kalabalık nedeniyle ve kadınların rahatça seyahat etmesini sağlamak için birinci sınıfı sadece kadınlara özel bir otobüse dönüştürdüklerini söyledi. Önümüzdeki aylarda ziyaretçi sayısının artmasını bekliyorlar.