Chennai: Daralan yürüyüş yolları. Dikkatsiz sürüş vakalarında bir artış. Chennai kesinlikle yayalar için güvensiz hale geldi. Geçen yıl kentte araçların çarpması sonucu 176 kişi hayatını kaybetti. Bunların arasında kazaların %44’üne iki tekerlekli araçlar neden oldu. Büyükşehir Ulaşım Şirketi (MTC) otobüsler ve özel minibüsler bu konuda sık sık suçluydu.
Ancak karayolu genişliğinin azalması (metro rayları, köprüler ve yağmur suları nedeniyle), arabalar gibi hafif motorlu taşıtları omuzlara itti ve sonunda motosikletçileri yaya platformlarında binmeye zorladı.
Yürüteçlere ayrılan küçük alan bile artık yetkisiz seyyar satıcılar ve oteller, tekstil mağazaları, marketler ve kaçak barlar gibi ticari kuruluşlar tarafından işgal ediliyor. “Bu, yayaları daha büyük risk altına sokar. Şirket, yalnızca şikayetler üzerine adaşı olanların tahliyelerini organize ediyor ve hiçbir çözüm yok” dedi. K SentilPorur’dan yerleşik bir aktivist.
Devlet kurumları tarafından kaza verilerinin analizi, yaya kazalarının neredeyse yarısının kaldırımlarda meydana geldiğini göstermektedir. Diğer bir %19’u ise belirlenen noktalarda karşıdan karşıya geçerken kazalar yaşadı. Bu tehdidi dizginlemek için, Büyük Chennai Trafik Polisi her ay 2.500 vaka kaydederek sinyal ihlallerine ve durma hattı ihlallerine karşı mücadelesini hızlandırdı.
Bu sürüşe rağmen ihlaller devam ediyor. “Sürücülerin sorumlu bir şekilde araç kullanmalarının zamanı geldi. Bazıları durma çizgisini geçerek yaya geçidinde durur ve yayaların geçmesi için yer bırakmaz. Kapil Kumar, yaya güvenliğini sağlamak için tüm kavşaklarda yavaşladıklarından emin olmalılar” dedi. C SaratkarEk Polis Komiseri, GCTP.
Ancak trafik uzmanları, yaya geçitlerinin görünürlüğünü iyileştirmek, hatları durdurmak ve yayalara karşıdan karşıya geçmek için yeterli zaman tanımak üzere trafik ışıklarını sıfırlamak için devlet kurumları arasında daha iyi koordinasyon çağrısında bulundu. Yaptırım eyleminin yanı sıra, hükümetin yaya güvenliğini artırmak için onlara sürücülere göre öncelik vererek politika değişiklikleri yapması gerektiğini söyledi. Aswathy Dilipkıdemli program yöneticisi, Ulaştırma ve Kalkınma Politikası Enstitüsü (ITDP).
Devlet kurumlarının genellikle yaptığı şey, yaya trafiğinin yoğun olduğu yerlerde yaya köprüleri (FOB’ler) inşa etmektir. Bu köprüler yalnızca araçların hızlı hareket etmesine yardımcı olur, ancak yayaları tehlikeye atar. “Chennai, motorsuz araç politikasına sahip ilk metro olsa da, bu yalnızca GCC yollarına yansırken, karayolları departmanı tarafından sürdürülen kısımlarda dar patikalar ve yetersiz geçişler var” dedi.