CHENNAI: Önde gelen özel bir kişi olan sütü pişirmeden tüketen tüketiciler hastalanırsa sorumlu tutulamayız Mandıra Belediye Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. Mandıra ve bir süpermarket sorumlu tutuldu ve etkilenen tüketicilere 25.000 tazminat ödemeye mahkum edildi.
Keelkattalai’de ikamet eden şikayetçi Rajkumar Vythianathan’a göre, 6 Temmuz 2019’da akşam saat 20:00 sularında Madipakkam’daki bir Reliance Fresh mağazasından Hatsun Agro Product Ltd tarafından üretilen iki yarım litre standartlaştırılmış Arokya sütü satın aldı. O ve karısı sütü akşam 9:30 civarında içtiler. Kısa süre sonra sık sık bağırsak hareketleri oldu ve tedavi için GP’lerini ziyaret ettiler.
Rajkumar daha sonra süt poşetlerini kontrol ederken son kullanma tarihi, üretim tarihi, parti numarası ve fiyat gibi bilgilerin üzerlerinde yazılı olmadığını gördü. Başarısız bir şekilde Hatsun’a ve Hindistan Gıda Güvenliği ve Standartları Kurumu’na (FSSAI) şikayette bulundu.
Chengalpet’teki Bölge Tüketici Uyuşmazlık Komisyonuna başvurdu. Hatsun, yanıt olarak tüketicilerin tıbbi kayıtlarını veya orijinal faturalarını (süt satın almak için kullanılan) sunmadıklarını ve kopyanın farklı bir satın alma zamanı önerdiğini söyledi.
Özel mandıra, süt ürünlerinin daima soğuk kaplarda saklanması gerektiğini, aksi takdirde bozulacağını savundu. Sütün ancak uygun şekilde kaynatıldıktan sonra tüketilmesi gerektiğini, aksi takdirde bozulma ihtimalinin olduğunu söyledi. Süpermarket, çiftin başka mağazalardan süt almış olabileceğini ve şikayetçinin kokuyu aldıktan sonra test için laboratuvarlara göndermiş olabileceğini iddia etti.
Ancak komisyon, şikayetlere rağmen mandıra ve süpermarketin müşterinin ürün kalitesiyle ilgili sorunlarını çözemediğine karar verdi. Zihinsel ıstıraba, kötü hizmete ve şikayet masraflarına neden oldukları için şikayetçiye tazminat olarak 25.000 ödenmesine hükmetmiştir.
Keelkattalai’de ikamet eden şikayetçi Rajkumar Vythianathan’a göre, 6 Temmuz 2019’da akşam saat 20:00 sularında Madipakkam’daki bir Reliance Fresh mağazasından Hatsun Agro Product Ltd tarafından üretilen iki yarım litre standartlaştırılmış Arokya sütü satın aldı. O ve karısı sütü akşam 9:30 civarında içtiler. Kısa süre sonra sık sık bağırsak hareketleri oldu ve tedavi için GP’lerini ziyaret ettiler.
Rajkumar daha sonra süt poşetlerini kontrol ederken son kullanma tarihi, üretim tarihi, parti numarası ve fiyat gibi bilgilerin üzerlerinde yazılı olmadığını gördü. Başarısız bir şekilde Hatsun’a ve Hindistan Gıda Güvenliği ve Standartları Kurumu’na (FSSAI) şikayette bulundu.
Chengalpet’teki Bölge Tüketici Uyuşmazlık Komisyonuna başvurdu. Hatsun, yanıt olarak tüketicilerin tıbbi kayıtlarını veya orijinal faturalarını (süt satın almak için kullanılan) sunmadıklarını ve kopyanın farklı bir satın alma zamanı önerdiğini söyledi.
Özel mandıra, süt ürünlerinin daima soğuk kaplarda saklanması gerektiğini, aksi takdirde bozulacağını savundu. Sütün ancak uygun şekilde kaynatıldıktan sonra tüketilmesi gerektiğini, aksi takdirde bozulma ihtimalinin olduğunu söyledi. Süpermarket, çiftin başka mağazalardan süt almış olabileceğini ve şikayetçinin kokuyu aldıktan sonra test için laboratuvarlara göndermiş olabileceğini iddia etti.
Ancak komisyon, şikayetlere rağmen mandıra ve süpermarketin müşterinin ürün kalitesiyle ilgili sorunlarını çözemediğine karar verdi. Zihinsel ıstıraba, kötü hizmete ve şikayet masraflarına neden oldukları için şikayetçiye tazminat olarak 25.000 ödenmesine hükmetmiştir.