YerdenYüksek
Member
“İşkenceyi soruşturmak için ulusal görev, endişe verici, evrensel, yeterince uygulanmamışBM İşkence ve Diğer Zalimane, İnsanlık Dışı veya Aşağılayıcı Muamele veya Ceza Özel Raportörü Alice Edwards, şunları söyledi:
‘Sahipliğini almak’
“Uluslararası ceza mahkemeleri ve mahkemelerinin etkileyici büyümesine ve bu kuruluşlara olan toplu taahhüdümüze rağmen, bugün işlenen işkence suçlarının ölçeğini ve kapsamını ele alma yetenekleri, asla yeterli olmayacak”, dedi, ulusal prosedürlerin önemini vurguladı.
Yetkililere şu çağrıda bulundu: “yasal süreçlerin sorumluluğunu almak” Ve işkence suçları için “evde” adalet aramakanlamlı hesap verebilirlik, şifa ve uzlaşma elde etmek.
‘Muhteşem Boğaz’
Raporda vurgulanan ana engeller kurumsal, düzenleyici, siyasi ve pratik zorluklar da dahil olmak üzere işkence iddialarına yönelik tam ve hızlı soruşturmaların engellenmesi.
Ayrıca fark etti umut verici devlet uygulamaları en az 105 ülkenin işkence gördüğünün belgelenmesi de dahil olmak üzere işkence iddialarının soruşturulmasını teşvik etmek açık suç işkence
Özel Raportör raporunda bir “çarpıcı boşlukUluslararası işkence yasağının vaadi ile gerçeği arasında.
Her biri Devletin suçları kriminalize etme ve soruşturma görevi vardır. Bağımsız hukuk uzmanı, ulusal hukukta işkencenin önlenmesi, şüphelilerin kovuşturulması veya iade edilmesi ve suçluların suçun ciddiyetini yansıtan cezalara çarptırılması gerektiğini söyledi.
Resmi rol
İşkence ve diğer kötü muamele vakalarının çok azı resmi olarak bildiriliyor ve gün ışığına çıkanlar, vakalar düzenli olarak çöker veya tatmin edici bir sonuca varılmadan önce geri çekilebilir, dedi.
İşkence Özel Raportörü Alice Jill Edwards, BM Haberleri ile röportaj yaptı.
“İşkence suçu ile adi suç arasındaki fark, işkencenin öncelikle hükümet yetkilileri tarafından işlenen veya kolaylaştırılan bir suç,” diye açıkladı. “Bu güç asimetrisi Suçlayan ile sanık arasındaki ilişki, mağdur olduğu iddia edilen kişiyi özellikle tehlikeli bir duruma sokar.”
Rapor nasıl yapıldığını belgeledi kurbanlar genellikle tehdit edildi ve rahatsız olma riskini göze alarak suçlamalarını geri almaları için korkuttular karşı suçlamalar ve bağlantılı itibar zedelenmesi veya “adalet çarklarına” duyulan güvensizlik.
‘İhtimaller yüksek’
“Savcılar hala gözaltında veya haklarında iddiada bulundukları yetkililerin kontrolü altında olabilir” dedi. ” misilleme riskleri ve şiddet, dahil daha fazla işkence veya ‘kaybolma’ Gerçek mi. Bahisler yüksek.”
Devletleri, mağdurların ve hayatta kalanların tam olarak yetkilendirilmelerini ve işkence içeren yasal işlemlere aktif olarak katılabilmelerini sağlamak için bağımsız soruşturma organları kurmak da dahil olmak üzere bir dizi adım atmaya çağırdı. O devletleri teşvik etti Şikayetçilere gerekli saygıyı göstermek ve teklif etmek uygun kurtarma ve koruma önlemleri.
“Erken erişim travma danışmanlığı ve diğer rehabilitasyon biçimleri, yalnızca şikayetçinin ruh sağlığının yararına değil, aynı zamanda yasal işlemlerde daha güvenilir tanıklar olmalarına da yardımcı oluyor” dedi.
“Ulusal işkence Are devlet otoritesine tehdit yok,” dedi. “Aksine, Bir hükümetin meşruiyetini tehdit eden şey, bireylere yapılan işkencedir., faillerin soruşturulmasını ve adalet önüne çıkarılmasını reddediyor ve işkencecilerin cezasız kalmasına izin veriyor. Bir devletin meşruiyeti, eğer gerçekten varsa, artacaktır. gerçeği ve adaleti savunmakişkencenin suç ortağı olarak görülmek yerine.”
Özel Raportörler ve bağımsız uzmanlar kişisel olarak faaliyet gösterirler. BM personeli değiller ve çalışmaları için maaş almıyorlar.
‘Sahipliğini almak’
“Uluslararası ceza mahkemeleri ve mahkemelerinin etkileyici büyümesine ve bu kuruluşlara olan toplu taahhüdümüze rağmen, bugün işlenen işkence suçlarının ölçeğini ve kapsamını ele alma yetenekleri, asla yeterli olmayacak”, dedi, ulusal prosedürlerin önemini vurguladı.
Yetkililere şu çağrıda bulundu: “yasal süreçlerin sorumluluğunu almak” Ve işkence suçları için “evde” adalet aramakanlamlı hesap verebilirlik, şifa ve uzlaşma elde etmek.
‘Muhteşem Boğaz’
Raporda vurgulanan ana engeller kurumsal, düzenleyici, siyasi ve pratik zorluklar da dahil olmak üzere işkence iddialarına yönelik tam ve hızlı soruşturmaların engellenmesi.
Ayrıca fark etti umut verici devlet uygulamaları en az 105 ülkenin işkence gördüğünün belgelenmesi de dahil olmak üzere işkence iddialarının soruşturulmasını teşvik etmek açık suç işkence
Özel Raportör raporunda bir “çarpıcı boşlukUluslararası işkence yasağının vaadi ile gerçeği arasında.
Her biri Devletin suçları kriminalize etme ve soruşturma görevi vardır. Bağımsız hukuk uzmanı, ulusal hukukta işkencenin önlenmesi, şüphelilerin kovuşturulması veya iade edilmesi ve suçluların suçun ciddiyetini yansıtan cezalara çarptırılması gerektiğini söyledi.
Resmi rol
İşkence ve diğer kötü muamele vakalarının çok azı resmi olarak bildiriliyor ve gün ışığına çıkanlar, vakalar düzenli olarak çöker veya tatmin edici bir sonuca varılmadan önce geri çekilebilir, dedi.
İşkence Özel Raportörü Alice Jill Edwards, BM Haberleri ile röportaj yaptı.
“İşkence suçu ile adi suç arasındaki fark, işkencenin öncelikle hükümet yetkilileri tarafından işlenen veya kolaylaştırılan bir suç,” diye açıkladı. “Bu güç asimetrisi Suçlayan ile sanık arasındaki ilişki, mağdur olduğu iddia edilen kişiyi özellikle tehlikeli bir duruma sokar.”
Rapor nasıl yapıldığını belgeledi kurbanlar genellikle tehdit edildi ve rahatsız olma riskini göze alarak suçlamalarını geri almaları için korkuttular karşı suçlamalar ve bağlantılı itibar zedelenmesi veya “adalet çarklarına” duyulan güvensizlik.
‘İhtimaller yüksek’
“Savcılar hala gözaltında veya haklarında iddiada bulundukları yetkililerin kontrolü altında olabilir” dedi. ” misilleme riskleri ve şiddet, dahil daha fazla işkence veya ‘kaybolma’ Gerçek mi. Bahisler yüksek.”
Devletleri, mağdurların ve hayatta kalanların tam olarak yetkilendirilmelerini ve işkence içeren yasal işlemlere aktif olarak katılabilmelerini sağlamak için bağımsız soruşturma organları kurmak da dahil olmak üzere bir dizi adım atmaya çağırdı. O devletleri teşvik etti Şikayetçilere gerekli saygıyı göstermek ve teklif etmek uygun kurtarma ve koruma önlemleri.
“Erken erişim travma danışmanlığı ve diğer rehabilitasyon biçimleri, yalnızca şikayetçinin ruh sağlığının yararına değil, aynı zamanda yasal işlemlerde daha güvenilir tanıklar olmalarına da yardımcı oluyor” dedi.
“Ulusal işkence Are devlet otoritesine tehdit yok,” dedi. “Aksine, Bir hükümetin meşruiyetini tehdit eden şey, bireylere yapılan işkencedir., faillerin soruşturulmasını ve adalet önüne çıkarılmasını reddediyor ve işkencecilerin cezasız kalmasına izin veriyor. Bir devletin meşruiyeti, eğer gerçekten varsa, artacaktır. gerçeği ve adaleti savunmakişkencenin suç ortağı olarak görülmek yerine.”
Özel Raportörler ve bağımsız uzmanlar kişisel olarak faaliyet gösterirler. BM personeli değiller ve çalışmaları için maaş almıyorlar.