YerdenYüksek
Member
Ülkeleri “eşit toplumları, dinamik ekonomileri ve dünyadaki her öğrencinin sınırsız hayallerini destekleyebilecek” eğitim sistemleri sunmaya çağırdı.
Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nden (UNESCO) elde edilen veriler, bu yıl yaklaşık 244 milyon erkek ve kız çocuğunun hala okula gidemeyeceğini gösteriyor.
Ayrıca, düşük ve orta gelirli ülkelerdeki 10 yaşındaki çocukların yüzde 70’i basit bir metni okuyup anlayamıyor.
Potansiyel olarak risk altında
Dünya Günü’nün bu yılki teması “insana yatırım, eğitime öncelik” olarak belirlendi.
Ağustos 2021’de Taliban’ın yönetimi ele geçirmesinin ardından ortaokullara ve üniversitelere erişimleri reddedilen Afganistan’daki kız ve kadınlara özel ilgi gösterilmektedir.
Genel Sekreter, eğitimin temel bir insan hakkı olduğunu ve toplumların, ekonomilerin ve herkesin potansiyelinin temeli olduğunu söyledi.
Ancak yeterli yatırım yapılmazsa bu potansiyelin “asmada kuruyacağı” konusunda uyardı.
“Pek çok hükümet politikasında ve uluslararası işbirliği araçlarında eğitime bu kadar düşük öncelik verilmesi beni her zaman şok etti” dedi.
Sınıfa yeni bir bakış
Bay Guterres, geçen Eylül’de Dönüşen Eğitim Zirvesi’nde ülkelerin “her öğrencinin başarılı olmak için gereken bilgi ve becerilere erişebilmesi için eğitim sistemlerini yeniden icat etmek” üzere bir araya geldiğini hatırlattı.
130’dan fazla ülke, evrensel kalitede eğitimin kamu politikasının ve kamu yatırımının temel direği olmasını sağlama taahhüdünde bulunmuştur.
Zirvenin sonuçları, eğitim yatırımı ve Uluslararası Eğitim Finansman Aracı’nın kurulması konusunda harekete geçme çağrısını içeriyor.
Burada, kriz durumlarında eğitim desteğini seferber etmek, kızlar için eğitim, eğitimde dönüşüm ve ‘yeşil’ eğitim sistemleri dahil olmak üzere çeşitli küresel girişimler başlatıldı.
Ayrımcı yasalara son
“Şimdi tüm ülkeler için zaman zirvedeki taahhütlerini somut eylemlere dönüştürmek tüm öğrenciler için destekleyici ve kapsayıcı öğrenme ortamları yaratan,” dedi Bay Guterres.
Eğitime erişimi engelleyen tüm ayrımcı yasa ve uygulamalara son vermenin de zamanı geldi” dedi.
“Ben fiilen Özellikle Afganistan’daki yetkililer çirkin ve kendi kendini baltalayan yasağı geri al kızların orta ve yüksek öğrenime erişimi konusunda.”
Genç kızlar, Afganistan’ın Helmand vilayetinde UNICEF destekli bir okula gidiyor. (Dosya)
‘İnsan onuruna ciddi saldırı’
UNESCO, Uluslararası Eğitim Günü’nü Afganistan’da öğrenme, çalışma ve öğretme hakkından mahrum bırakılan tüm kız çocuklarına ve kadınlara adadı.
Genel Direktör Audrey Azoulay yaptığı açıklamada, “Örgüt, insan onuruna ve temel eğitim hakkına yönelik bu ağır saldırıyı kınıyor” dedi.
Şu anda, yüzde 80veya okul çağındaki 2,5 milyon Afgan kız ve genç kadın okula gidemiyor. Buna 1.2 milyon kişi de Yükseköğretim Kurulu kararıyla lise ve üniversitelerden yasaklandı. fiilen yetkililer.
Bayan Azoulay, ajansının okuma yazma kursları veya radyo aracılığıyla eğitimin devam etmesini sağlamak için yerel topluluklarla yakın bir şekilde çalışarak Afganistan’da çalışmaya devam ettiğini bildirdi.
“UNESCO, Afganistan’daki eğitim verilerini, özellikle de yüksek öğretimle ilgili verileri izlemek için birincil kaynak olmaya devam ediyor. devam edeceğiz uluslararası toplumu seferber etmek Afgan kız çocuklarının ve kadınların eğitim hakkını korumak için” diye ekledi.
‘Temel bir insan hakkı’
Diğer BM kuruluşları ve üst düzey yetkililer, evrensel eğitim hakkını desteklediklerini ifade ettiler.
BM İnsan Hakları Yüksek Komiseri Volker Türk, hükümetleri herkesin öğrenme şansına sahip olmasını sağlamak için Twitter’a götürdü.
“#Eğitimin rehin alınmasının hiçbir mazereti olamaz” dedi yazdı. “Bu bir ayrıcalık DEĞİL temel bir insan hakkıdır ve yoksulluğu sona erdirmek, adaleti desteklemek, sürdürülebilir kalkınmayı desteklemek ve (dünya) barışını inşa etmek için güçlü bir yatırımdır.”
‘Kadınlar ve kızlar öğrensin’
Bu, BM insani yardım kuruluşu OCHA tarafından geri çağrıldı. yaklaşık 200 milyon krizden etkilenen çocuk ve ergen okula gitmemek veya öğrenmemek.
OCHA tweet attı “Özellikle kriz zamanlarında eğitime öncelik verilmeli, kimse geride kalmasın!”
ayrı bir cıvıldamak, Ajans, “Kadınlar ve kızlar öğrensin” basit mesajıyla “Afganistan’daki kadınların ve kızların okullara ait olduğunun” altını çizdi.
OCHA Şefi Martin Griffiths, üst düzey BM ve STK liderleriyle birlikte, Taliban’ın geçen ay açıklanan yerel ve uluslararası insani yardım kuruluşlarında çalışan Afgan kadınlara yönelik yasağının sonuçlarını incelemek için şu anda Afganistan’da bulunuyor.
Karar, bazı yardım operasyonlarının askıya alınmasına yol açtı ve ülkedeki korkunç insani durumun daha da kötüye gideceğine dair korkuları artırdı. Bu yıl, 28.3 milyon insannüfusun üçte ikisinin acil yardıma ihtiyacı olacak.
Cesaret ve dayanıklılık
Ziyaret, geçen hafta örgütün üst düzey kadın yetkilisi Genel Sekreter Yardımcısı Amina Mohammed liderliğindeki bir BM misyonunun kadın ve kız çocuklarının haklarını geliştirme ve koruma çabasıyla insani yasağın etkisine odaklanmasını takip ediyor.
Muhammed’e BM Kadın Birimi İcra Direktörü Sima Bahous ve BM Genel Sekreterinin Siyasi, Barışı İnşa ve Barışı Koruma Operasyonlarından Sorumlu Yardımcısı Khaled Khiari eşlik etti.
“Olağanüstü bir esnekliğe tanık olduk. Afgan kadınları, cesaretleri ve kamusal yaşamdan silinmeyi reddetmeleri konusunda bizi şüpheye düşürmedi. Haklarını savunmaya ve savaşmaya devam edecekler ve bunu yaparken onları desteklemek bizim görevimizdir” dedi Bayan Bahous.
Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nden (UNESCO) elde edilen veriler, bu yıl yaklaşık 244 milyon erkek ve kız çocuğunun hala okula gidemeyeceğini gösteriyor.
Ayrıca, düşük ve orta gelirli ülkelerdeki 10 yaşındaki çocukların yüzde 70’i basit bir metni okuyup anlayamıyor.
Potansiyel olarak risk altında
Dünya Günü’nün bu yılki teması “insana yatırım, eğitime öncelik” olarak belirlendi.
Ağustos 2021’de Taliban’ın yönetimi ele geçirmesinin ardından ortaokullara ve üniversitelere erişimleri reddedilen Afganistan’daki kız ve kadınlara özel ilgi gösterilmektedir.
Genel Sekreter, eğitimin temel bir insan hakkı olduğunu ve toplumların, ekonomilerin ve herkesin potansiyelinin temeli olduğunu söyledi.
Ancak yeterli yatırım yapılmazsa bu potansiyelin “asmada kuruyacağı” konusunda uyardı.
“Pek çok hükümet politikasında ve uluslararası işbirliği araçlarında eğitime bu kadar düşük öncelik verilmesi beni her zaman şok etti” dedi.
Sınıfa yeni bir bakış
Bay Guterres, geçen Eylül’de Dönüşen Eğitim Zirvesi’nde ülkelerin “her öğrencinin başarılı olmak için gereken bilgi ve becerilere erişebilmesi için eğitim sistemlerini yeniden icat etmek” üzere bir araya geldiğini hatırlattı.
130’dan fazla ülke, evrensel kalitede eğitimin kamu politikasının ve kamu yatırımının temel direği olmasını sağlama taahhüdünde bulunmuştur.
Zirvenin sonuçları, eğitim yatırımı ve Uluslararası Eğitim Finansman Aracı’nın kurulması konusunda harekete geçme çağrısını içeriyor.
Burada, kriz durumlarında eğitim desteğini seferber etmek, kızlar için eğitim, eğitimde dönüşüm ve ‘yeşil’ eğitim sistemleri dahil olmak üzere çeşitli küresel girişimler başlatıldı.
Ayrımcı yasalara son
“Şimdi tüm ülkeler için zaman zirvedeki taahhütlerini somut eylemlere dönüştürmek tüm öğrenciler için destekleyici ve kapsayıcı öğrenme ortamları yaratan,” dedi Bay Guterres.
Eğitime erişimi engelleyen tüm ayrımcı yasa ve uygulamalara son vermenin de zamanı geldi” dedi.
“Ben fiilen Özellikle Afganistan’daki yetkililer çirkin ve kendi kendini baltalayan yasağı geri al kızların orta ve yüksek öğrenime erişimi konusunda.”
Genç kızlar, Afganistan’ın Helmand vilayetinde UNICEF destekli bir okula gidiyor. (Dosya)
‘İnsan onuruna ciddi saldırı’
UNESCO, Uluslararası Eğitim Günü’nü Afganistan’da öğrenme, çalışma ve öğretme hakkından mahrum bırakılan tüm kız çocuklarına ve kadınlara adadı.
Genel Direktör Audrey Azoulay yaptığı açıklamada, “Örgüt, insan onuruna ve temel eğitim hakkına yönelik bu ağır saldırıyı kınıyor” dedi.
Şu anda, yüzde 80veya okul çağındaki 2,5 milyon Afgan kız ve genç kadın okula gidemiyor. Buna 1.2 milyon kişi de Yükseköğretim Kurulu kararıyla lise ve üniversitelerden yasaklandı. fiilen yetkililer.
Bayan Azoulay, ajansının okuma yazma kursları veya radyo aracılığıyla eğitimin devam etmesini sağlamak için yerel topluluklarla yakın bir şekilde çalışarak Afganistan’da çalışmaya devam ettiğini bildirdi.
“UNESCO, Afganistan’daki eğitim verilerini, özellikle de yüksek öğretimle ilgili verileri izlemek için birincil kaynak olmaya devam ediyor. devam edeceğiz uluslararası toplumu seferber etmek Afgan kız çocuklarının ve kadınların eğitim hakkını korumak için” diye ekledi.
‘Temel bir insan hakkı’
Diğer BM kuruluşları ve üst düzey yetkililer, evrensel eğitim hakkını desteklediklerini ifade ettiler.
BM İnsan Hakları Yüksek Komiseri Volker Türk, hükümetleri herkesin öğrenme şansına sahip olmasını sağlamak için Twitter’a götürdü.
“#Eğitimin rehin alınmasının hiçbir mazereti olamaz” dedi yazdı. “Bu bir ayrıcalık DEĞİL temel bir insan hakkıdır ve yoksulluğu sona erdirmek, adaleti desteklemek, sürdürülebilir kalkınmayı desteklemek ve (dünya) barışını inşa etmek için güçlü bir yatırımdır.”
‘Kadınlar ve kızlar öğrensin’
Bu, BM insani yardım kuruluşu OCHA tarafından geri çağrıldı. yaklaşık 200 milyon krizden etkilenen çocuk ve ergen okula gitmemek veya öğrenmemek.
OCHA tweet attı “Özellikle kriz zamanlarında eğitime öncelik verilmeli, kimse geride kalmasın!”
ayrı bir cıvıldamak, Ajans, “Kadınlar ve kızlar öğrensin” basit mesajıyla “Afganistan’daki kadınların ve kızların okullara ait olduğunun” altını çizdi.
OCHA Şefi Martin Griffiths, üst düzey BM ve STK liderleriyle birlikte, Taliban’ın geçen ay açıklanan yerel ve uluslararası insani yardım kuruluşlarında çalışan Afgan kadınlara yönelik yasağının sonuçlarını incelemek için şu anda Afganistan’da bulunuyor.
Karar, bazı yardım operasyonlarının askıya alınmasına yol açtı ve ülkedeki korkunç insani durumun daha da kötüye gideceğine dair korkuları artırdı. Bu yıl, 28.3 milyon insannüfusun üçte ikisinin acil yardıma ihtiyacı olacak.
Cesaret ve dayanıklılık
Ziyaret, geçen hafta örgütün üst düzey kadın yetkilisi Genel Sekreter Yardımcısı Amina Mohammed liderliğindeki bir BM misyonunun kadın ve kız çocuklarının haklarını geliştirme ve koruma çabasıyla insani yasağın etkisine odaklanmasını takip ediyor.
Muhammed’e BM Kadın Birimi İcra Direktörü Sima Bahous ve BM Genel Sekreterinin Siyasi, Barışı İnşa ve Barışı Koruma Operasyonlarından Sorumlu Yardımcısı Khaled Khiari eşlik etti.
“Olağanüstü bir esnekliğe tanık olduk. Afgan kadınları, cesaretleri ve kamusal yaşamdan silinmeyi reddetmeleri konusunda bizi şüpheye düşürmedi. Haklarını savunmaya ve savaşmaya devam edecekler ve bunu yaparken onları desteklemek bizim görevimizdir” dedi Bayan Bahous.