YerdenYüksek
Member
Bu, Çinli telekom devi Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) tarafından bildirildi. Huawei, 2022’de açık ara en üretken patent başvurusu sahibi olmaya devam etti7.600’ün üzerinde kendi adına.
Güney Kore’den Samsung ikinci olurken, onu ABD’den Qualcomm, Japonya’dan Mitsubishi ve İsveç’ten Ericsson izledi.
WIPO, kuruluşun 193 üye ülkesine bir forum sağlamak, fikri mülkiyet hizmetlerini, politika bilgilerini ve bu alanda uluslararası işbirliğini denetlemek üzere 1967 yılında BM’nin kendi kendini finanse eden bir ajansı olarak kuruldu.
Misyonu, teşvik eden “dengeli ve etkili” bir sistemin geliştirilmesine öncülük etmektir. herkesin yararına yenilik ve yaratıcılık.
Kayıt uygulamaları
Dünya çapındaki patent başvuruları 2022’de – biraz – 278.000’in üzerine çıktı – bir yılda kaydedilen en yüksek sayı – Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin ekonomiye getirdiği büyük zorluklara, devam eden COVID salgınına, artan enflasyona ve tedarik zinciri sorunlarına rağmen.
İçinde Hindistan’da patent tescilleri yüzde 25,4 oranında fırladıWIPO’nun baş ekonomisti Carsten Fink, Güney Kore’nin yüzde altının biraz üzerinde güçlü bir büyüme kaydettiğini, ancak genel tablonun daha ılımlı bir büyüme olduğunu söyledi.
“Bir yandan, bu 13’ü temsil ediyor.e büyümenin kesintisiz olduğu bir yıl” dedi ve “ki çok dikkat çekici buluyorum ama yüzde 0,3 tabii ki görece ılımlı bir büyüme oranı. zorlu küresel ekonomik koşullara bağlıyoruz. 2022’de galip gelen.
önce Asya
Bölgelere göre, Asya patent başvurularında en hızlı büyümeyi kaydederken, toplam payını da yüzde yarım artırarak 2022’ye kadar yüzde 54,7.
Tasarım koruması talebi çift haneli arttı Çin’in girişi uluslararası tasarım başvuruları dalgasına izin veren uluslararası tasarım tescil sisteminin bir parçası olmak.
WIPO’nun çizimlerinin ve modellerinin uluslararası tescili için Lahey sistemi, Dahil edilen taslak sayısında yüzde 11,2 artış uluslararası uygulamalarda – 25.000’in biraz üzerine çıkıyor.
ticari marka koruması
WIPO’nun tanımladığı şeyden sonra 2021’de yüzde 15’lik “olağanüstü büyüme”2022 yılında marka koruması için uluslararası marka sisteminin kullanılması, yüzde -6,1 düştüBu, dünyanın mali krizin etkisinde olduğu 2009’dan bu yana en büyük düşüş.
2021’deki büyüme, COVID-19 salgınının şokuna yanıt olarak yeni mal ve hizmetlerin piyasaya sürülmesiyle desteklendi ve 2022’de büyük bir düşüş yaşanırken, WIPO, sunulan toplam başvuru sayısının hala devam ettiğine dikkat çekti. 2020’ye göre yüzde sekiz daha yüksek.
WIPO Genel Direktörü Daren Tang, başta Çin olmak üzere dünyanın dört bir yanından gelen tasarım taleplerindeki artışın “Uluslararası işbirliğine yönelik çok taraflı yaklaşımlar herkese fayda sağlayabilir.”