CHENNAI: Hükümetin Pazartesi günkü bütçede 621 crore’yi onaylamasıyla, eyalet karayolları departmanının uzun zamandır beklenen inşaatına başlaması muhtemel. Anna Salai aradaki viyadük Teynampet Ve saidapet bu Kasım-Aralık ayına kadar.
Resmi tahminlere göre, günde 2,5 bin araç taşıyacak şekilde tasarlanan dört şeritli yükseltilmiş koridor, seyahat süresini 45 dakikadan 5 dakikaya indirmeyi hedefliyor.
On üç yıl önce, o zaman DMK Hükümet, Thousand Lights ve Saidapet arasında 6 km’lik bir köprü inşa etmeyi önerdi. Ancak yol üzerindeki mali kısıtlamalar ve miras yapıları nedeniyle sonraki yıllarda rafa kaldırıldı. Geçen yıl proje yeniden canlandırıldı ve aksiliklerden kaçınmak için tasarım ayarlandı.
Buna göre hükümet, Anna Salai üzerindeki beş kavşakta (Eldams Yolu, SIET Kadın Koleji, Cenotaph Yolu, Nandanam ve CIT Yolu) tıkanıklığı önlemek için 485 crore’de 3 km’lik bir köprü inşa edilebileceğini tahmin etti.
Bu sefer proje yeni bir zorlukla karşı karşıya. Altında metro tünelleri olduğu için, karayolları departmanı inşaat çalışmalarına başlamadan önce zemini güçlendirmek zorunda kaldı. Sonuç olarak, proje maliyeti şimdi 621 crore’a yükseldi.
Yol mühendisleri, tek kazıklı temeller ve parçalı rampalar ile yeni inşaat tekniklerini benimsemeyi düşündüklerini söylediler. Mumbai Sahil Yolu Projesi’nin yapımında bu tür yöntemler kullanılmıştır.
İhalelerin önümüzdeki iki ay içinde başlaması ve 2025’te halkın kullanımına açılması bekleniyor.
Resmi tahminlere göre, günde 2,5 bin araç taşıyacak şekilde tasarlanan dört şeritli yükseltilmiş koridor, seyahat süresini 45 dakikadan 5 dakikaya indirmeyi hedefliyor.
On üç yıl önce, o zaman DMK Hükümet, Thousand Lights ve Saidapet arasında 6 km’lik bir köprü inşa etmeyi önerdi. Ancak yol üzerindeki mali kısıtlamalar ve miras yapıları nedeniyle sonraki yıllarda rafa kaldırıldı. Geçen yıl proje yeniden canlandırıldı ve aksiliklerden kaçınmak için tasarım ayarlandı.
Buna göre hükümet, Anna Salai üzerindeki beş kavşakta (Eldams Yolu, SIET Kadın Koleji, Cenotaph Yolu, Nandanam ve CIT Yolu) tıkanıklığı önlemek için 485 crore’de 3 km’lik bir köprü inşa edilebileceğini tahmin etti.
Bu sefer proje yeni bir zorlukla karşı karşıya. Altında metro tünelleri olduğu için, karayolları departmanı inşaat çalışmalarına başlamadan önce zemini güçlendirmek zorunda kaldı. Sonuç olarak, proje maliyeti şimdi 621 crore’a yükseldi.
Yol mühendisleri, tek kazıklı temeller ve parçalı rampalar ile yeni inşaat tekniklerini benimsemeyi düşündüklerini söylediler. Mumbai Sahil Yolu Projesi’nin yapımında bu tür yöntemler kullanılmıştır.
İhalelerin önümüzdeki iki ay içinde başlaması ve 2025’te halkın kullanımına açılması bekleniyor.