COIMBATORE: Kuşların neden olduğu olaylar, şehrin havaalanı yetkilileri için endişe kaynağı olmaya devam ediyor ve çabaları çok az sonuç veriyor.
Bu yıl 1 Nisan ile 31 Ekim arasında en az 23 kuş çarpması rapor edildi, bu sayı bir önceki mali yılda 28’di.
S Senthil Valavanm, havaalanı müdürü, çevreyi temiz tutarak kuş istilasını azaltmak için yakın tarihli bir istişare toplantısında toplumun tüm kesimlerinin işbirliğini istemiştir. Havaalanındaki kuş olaylarının sayısının ülkedeki en yükseklerden biri olduğunu söyledi.
“Bazen pilotlar, kuşların varlığı nedeniyle havalanmayı reddediyor. Kuş çarpması ciddi bir tehdittir. Hem yolcuların hem de uçağın güvenliğini tehdit ediyor. Bazen yakınlarda uçan yüzlerce kartal görürüz. Kartallar diğer kuşlara göre daha tehlikeli olabilir” dedi.
Motora bir kuş takılırsa, bunun onarılamaz hasara ve ağır kayıplara neden olabileceğini söyledi.
Çayırlar artık tavşanlara da ev sahipliği yapıyor: Resmi
Havaalanı müdürü, kuşları korkutup kaçırmak için her 200 metrede bir kişiyi görevlendirdiklerini söyledi. “Onları uzaklaştırmak için güneş silahları ve havai fişekler kullanılıyor. Çimler, büyümeyi dört inçin altında tutmak ve kuşların yuva yapmasını önlemek için budanıyor.”
Önleyici faaliyetlerdeki son gelişmenin, Tamil Nadu Ziraat Üniversitesi’ndeki uzmanların tavsiye ettiği şekilde herbisitlerin kullanılması olduğunu söylüyor. “Kuşlar otlakları avlamak için kalabalıklaştıkça, beyaz termitleri kovmak için de böcek ilacı püskürtülür.”
Senthil, otlakların son zamanlarda tavşanlar için de yaşam alanı haline geldiğini söyledi. “Orman müdürlüğünün yardımıyla sorun çözülüyor. Orman görevlileri her gelişlerinde en az 25 tavşan yakalıyor. Daha sonra ormana bırakılıyor.”
Bu yıl 1 Nisan ile 31 Ekim arasında en az 23 kuş çarpması rapor edildi, bu sayı bir önceki mali yılda 28’di.
S Senthil Valavanm, havaalanı müdürü, çevreyi temiz tutarak kuş istilasını azaltmak için yakın tarihli bir istişare toplantısında toplumun tüm kesimlerinin işbirliğini istemiştir. Havaalanındaki kuş olaylarının sayısının ülkedeki en yükseklerden biri olduğunu söyledi.
“Bazen pilotlar, kuşların varlığı nedeniyle havalanmayı reddediyor. Kuş çarpması ciddi bir tehdittir. Hem yolcuların hem de uçağın güvenliğini tehdit ediyor. Bazen yakınlarda uçan yüzlerce kartal görürüz. Kartallar diğer kuşlara göre daha tehlikeli olabilir” dedi.
Motora bir kuş takılırsa, bunun onarılamaz hasara ve ağır kayıplara neden olabileceğini söyledi.
Çayırlar artık tavşanlara da ev sahipliği yapıyor: Resmi
Havaalanı müdürü, kuşları korkutup kaçırmak için her 200 metrede bir kişiyi görevlendirdiklerini söyledi. “Onları uzaklaştırmak için güneş silahları ve havai fişekler kullanılıyor. Çimler, büyümeyi dört inçin altında tutmak ve kuşların yuva yapmasını önlemek için budanıyor.”
Önleyici faaliyetlerdeki son gelişmenin, Tamil Nadu Ziraat Üniversitesi’ndeki uzmanların tavsiye ettiği şekilde herbisitlerin kullanılması olduğunu söylüyor. “Kuşlar otlakları avlamak için kalabalıklaştıkça, beyaz termitleri kovmak için de böcek ilacı püskürtülür.”
Senthil, otlakların son zamanlarda tavşanlar için de yaşam alanı haline geldiğini söyledi. “Orman müdürlüğünün yardımıyla sorun çözülüyor. Orman görevlileri her gelişlerinde en az 25 tavşan yakalıyor. Daha sonra ormana bırakılıyor.”